Deze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie OK

De Planet Center Parcs app: jouw ideale vakantiepartner

Reserveer services en activiteiten om je verblijf nog aangenamer te maken

Download onze Planet Center Parcs app en creëer je ideale verblijf! Alle informatie binnen handbereik en de mogelijkheid om je verblijf in enkele klikken te personaliseren.

  • Vóór het verblijf: om met een gerust hart te vertrekken

    Vóór het verblijf
    • Reserveer services en activiteiten om je verblijf nog aangenamer te maken
    • Raadpleeg het activiteitenprogramma en stel je eigen programma samen
    • Win tijd door online in te schrijven en je e-ticket te downloaden
    • Bekijk in één oogopslag het overzicht van je reservering
  • Tijdens het verblijf: om er volop van te kunnen genieten

    Tijdens het verblijf
    • Reserveer activiteiten in slechts enkele seconden
    • Raadpleeg de openingstijden van alle faciliteiten op het park
    • Kies je restaurant
    • Gebruik de plattegrond van het park


Download nu deze handige app
Smartphone en tablet Android en iOS

App Store Google store
Planet Center Parcs

Boek je activiteiten met een simpele klik, voor en tijdens je verblijf

Bekijk het activiteitenoverzicht en stel je eigen programma samen

  • Planning
    Bekijk de planning
  • Boek activiteit
    Boek je activiteit
  • Réservez
    Ontvang je ticket in de app en toon deze bij de activiteit

BEKIJK DE VIDEO OVER DE APP

Video Planet Center Parcs

DOWNLOAD DE APP

  • Logo Planet Center Parcs
  • Downloaddownload

Planet Center Parcs evolueert

Om je zo goed mogelijk te begeleiden vóór en tijdens je verblijf, krijgt onze app er geregeld nieuwe functies bij!

  • activiteiten

    De activiteiten
    Mijn planning en reserveringen

  • Infos

    Praktische info
    Alle informatie binnen handbereik

  • Services

    De services
    Stel je eigen verblijf samen

  • Reserveer

    Mijn reservering
    Alle details in één overzicht

  • Plan

    De plattegrond
    Eenvoudig je weg vinden

  • Check-in

    Mijn check-in
    Gemak en tijdswinst bij aankomst

  • restaurants

    De restaurants
    Waar zullen we vandaag eten?

  • kortingen

    Mijn kortingen
    Profiteren van korting op de activiteiten

HEB JE EEN VRAAG OVER DE APP?

Wat houdt de nieuwe app Planet Center Parcs in?

Planet Center Parcs is een app voor onze klanten die op dit moment bij ons verblijven of in de toekomst bij ons zullen verblijven.

Het doel van de Planet Center Parcs app is om je zo goed mogelijk te begeleiden tijdens de voorbereiding van je verblijf en dat je er zoveel mogelijk van profiteert, eenmaal ter plekke. Je kunt met één klik toegang krijgen tot alle informatie over jouw park.

We updaten regelmatig onze app om het navigeren zo eenvoudig mogelijk te maken en om ervoor te zorgen dat je toegang hebt tot nieuwe functies.

Deze nieuwe versie heeft:
- Een nieuwe onmisbare functie: het reserveren van activiteiten
- Een nieuw en moderner design
- Een nieuwe en eenvoudigere navigatie
- Een betere performance

Wat zijn de beschikbare functies?

Het doel van Planet Center Parcs is onze klanten te begeleiden tijdens hun verblijf of bij de voorbereiding ervan.

De app geeft toegang tot de volgende functies:
- Activiteiten: het programma en de activiteitenlijst bekijken. Het reserveren van activiteiten als je ingelogd bent (voor en tijdens het verblijf)
- Eten en drinken: informatie bekijken over de restaurants. Het reserveren van sommige restaurants op onze Belgische en Nederlandse parken (voor en tijdens het verblijf)
- Praktische informatie: informatie over het park bekijken, zoals de openingstijden, de plattegrond of de contactgegevens (voor en tijdens het verblijf)
- Diensten: het reserveren van diensten als je ingelogd bent en voorafgaande aan het verblijf
- Plattegrond van het park: op elk moment beschikbaar
- Reserveringsoverzicht: alleen beschikbaar als je ingelogd bent. (voor en tijdens het verblijf)
- Inchecken: alleen beschikbaar als je ingelogd bent en voorafgaande aan het verblijf.
- Korting op de activiteiten: alleen beschikbaar als je ingelogd bent en enkel tijdens het verblijf.
Het is met de app niet mogelijk om een verblijf te boeken.

Hoe kan ik de app downloaden?

De app is beschikbaar voor smartphones in de Apple Store en Google Play. Het is niet beschikbaar voor de Windows Phone.
De app is gratis te downloaden.

Het is niet beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk. Het is in de volgende landen beschikbaar: België, Bulgarije, Finland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Polen, Spanje, Zweden, Zwitserland en Tunesië. Binnenkort is het beschikbaar voor Android en iOS tablets.

In welke talen is de app beschikbaar?

De app is beschikbaar in het Nederlands, Engels, Frans en Duits.

Hoe kan ik bij deze app inloggen/me aanmelden?

Om in te loggen, moet je de inloggegevens van jouw "Mijn Center Parcs"-account gebruiken, dat tijdens de reservering van het verblijf is aangemaakt. Indien je nog geen account hebt, kan deze aangemaakt worden op http://my.centerparcs.nl. (uitgezonderd klanten die via Tours Operators, reisorganisaties of centrale ondernemingsraden gereserveerd hebben en eigenaren)

Kan ik de app gebruiken zonder gebruikersnaam?

Zelfs zonder in te loggen heb je toegang tot de volgende informatie en functies:
- De mogelijkheid om een park te kiezen en dan per park het volgende te bekijken:

- Activiteiten: toegang tot het programma en de activiteitenlijst, alsook tot de beschrijving en praktische informatie m.b.t. elke activiteit
- Eten en drinken: toegang tot de lijst met restaurants en informatie over elk restaurant (beschrijving, menu, openingstijden...)
- Praktische informatie: toegang tot het parkinformatie, zoals de openingstijden, de plattegrond of de contactgegevens (voor en tijdens het verblijf)
- Diensten: toegang tot de lijst met voorzieningen die er op het park aanwezig zijn
- Plattegrond van het park

Wanneer en hoe kan ik activiteiten reserveren in de app?

Je kunt alleen een activiteit reserveren als je al een cottage hebt geboekt. Als je eenmaal bent ingelogd met je gebruikersnaam, heb je de mogelijkheid één of meerdere activiteiten te reserveren onder het tabblad “MIJN PARK”.

Het is mogelijk vanaf zes weken vóór het begin van je verblijf tot aan de dag voor aankomst activiteiten te reserveren via de app.

Als je eenmaal in “MIJN PARK” zit:

1. Klik op “ACTIVITEITEN” om de beschikbare activiteiten te zien
2. Klik op de gewenste activiteit
3. Klik op “RESERVEREN”
4. Vul de gevraagde gegevens in
5. Voegen toe aan winkelmandje
6. Kies “GA VERDER MET BESTELLEN” of “BEVESTIG UW  BESTELLING”
7. Om de bestelling af te ronden, vink het vakje aan om de algemene gebruikersvoorwaarden te accepteren
8. Kies na de bevestiging van het winkelmandje je gewenste betaalwijze
9. Vul de betaalgegevens in
10. Bevestig de betaling
11. Na de betaling zal er een pop-up verschijnen om deze te bevestigen

De app genereert een e-ticket, die je op elk moment terug kunt vinden onder het tabblad “MIJN VERBLIJF”, door te klikken op “MIJN TICKETS”. Het e-ticket dient ter plekke te worden getoond om van de activiteit gebruik te kunnen maken.

Je aankoop zal, als je bent ingelogd met je gebruikersnaam en wachtwoord, ook in de app zichtbaar zijn in het menu “MIJN VERBLIJF” door te klikken op “MIJN RESERVERING” en in je persoonlijke account MIJN CENTER PARCS.

Wanneer en hoe kan ik diensten reserveren in de app?

Je kunt alleen een activiteit reserveren als je al een cottage hebt geboekt. Als je eenmaal bent ingelogd met je gebruikersnaam, heb je de mogelijkheid één of meerdere activiteiten te reserveren onder het tabblad “MIJN PARK”.

Het is mogelijk vanaf zes weken vóór het begin van je verblijf tot aan de dag voor aankomst activiteiten te reserveren via de app.

Als je eenmaal in “MIJN PARK” zit:

1. Klik op “ACTIVITEITEN” om de beschikbare activiteiten te zien
2. Klik op de gewenste activiteit
3. Klik op “RESERVEREN”
4. Vul de gevraagde gegevens in
5. Voegen toe aan winkelmandje
6. Kies “GA VERDER MET BESTELLEN” of “BEVESTIG UW  BESTELLING”
7. Om de bestelling af te ronden, vink het vakje aan om de algemene gebruikersvoorwaarden te accepteren
8. Kies na de bevestiging van het winkelmandje je gewenste betaalwijze
9. Vul de betaalgegevens in
10. Bevestig de betaling
11. Na de betaling zal er een pop-up verschijnen om deze te bevestigen

De app genereert een e-ticket, die je op elk moment terug kunt vinden onder het tabblad “MIJN VERBLIJF”, door te klikken op “MIJN TICKETS”. Het e-ticket dient ter plekke te worden getoond om van de activiteit gebruik te kunnen maken.

Je aankoop zal, als je bent ingelogd met je gebruikersnaam en wachtwoord, ook in de app zichtbaar zijn in het menu “MIJN VERBLIJF” door te klikken op “MIJN RESERVERING” en in je persoonlijke account MIJN CENTER PARCS.

Hoe kan ik kortingsbonnen krijgen en hoe kan ik ze gebruiken?

De kortingsbonnen voor activiteiten zijn alleen geldig bij de aankoop van een activiteit tijdens je verblijf.

DE RECHTSTREEKSE KLANT MOET AAN ALLE ONDERSTAANDE VOORWAARDEN VOLDOEN OM VIA DE APP RECHT TE HEBBEN OP SPECIALE AANBIEDINGEN:
- De App hebben gedownload.
- Verblijven in één van de “Center Parcs”-parken van de Groep.
- De vakantie gereserveerd hebben via de website, het callcenter of via een hiervoor bestemde website.
- Een persoonlijke “MY CENTER PARCS”-account hebben aangemaakt op http://my.centerparcs.fr, http://my.centerparcs.nl, http://my.centerparcs.be, http://my.centerparcs.ch, http://my.centerparcs.com of http://my.centerparcs.de .

WERKWIJZE VOOR HET VERKRIJGEN VAN VOORDELEN:
Elke klant krijgt op zijn dag van aankomst in het park een aantal punten dat berekend wordt op basis van het bedrag van zijn verblijf, de verblijfsduur en de extra’s die gereserveerd zijn bij het verblijf. De klant kan dit puntenaantal tijdens zijn verblijf laten stijgen door de aankoop van extra’s ter plaatse.

Met dit puntenaantal kan hij niveaus bereiken die voordelen opleveren, in de vorm van digitale kortingsbonnen in de app, in het gedeelte 'MIJN PLANETVOORDELEN'.

Er bestaan 4 oplopende niveaus: hoe hoger het bereikte niveau, hoe interessanter de verkrijgbare voordelen. Het puntenaantal wordt berekend volgens de volgende formule en wordt bijgewerkt op de dag volgend op de dag van daadwerkelijke aankoop in het park:

Aantal punten = bedrag accommodatie (€ incl. BTW) /10 + 2,5 x vooraf gereserveerde extra’s (€ incl. BTW) + 10 x aantal gereserveerde overnachtingen + 5 x bestede bedrag voor de aankoop van extra’s ter plaatse (activiteiten en services, behalve spa en horeca) (€ incl. BTW)

Hieronder volgt de tabel met niveaus:

50 punten < niveau 1
Vanaf 50 punten niveau 1
Vanaf 200 punten niveau 2
Vanaf 450 punten niveau 3
Vanaf 900 punten niveau 4

Door het inwisselen van de kortingsbonnen kan de klant het puntenaantal laten stijgen, maar bij annulering van activiteiten kan dit weer dalen.

Als het puntenaantal stijgt en de klant/gebruiker naar het volgende niveau gaat, verliest deze de op het lagere niveau verdiende kortingsbonnen.

Op de einddatum van het verblijf gaat het opgebouwde puntenaantal verloren. Het kan dus niet bewaard worden voor gebruik tijdens een volgend verblijf of overgedragen worden aan een derde partij.

AARD VAN DE VOORDELEN
Door middel van de app kan de klant, afhankelijk van zijn niveau en zijn bestemming, profiteren van voordelen.

De klant / gebruiker van de app kan profiteren:
Voor niveau 1: van 30% korting op de prijs incl. BTW van een activiteit naar keuze uit een selectie van in het park aangeboden activiteiten.

Voor niveau 2: van 40% korting op de prijs incl. BTW van een activiteit naar keuze uit een selectie van in het park aangeboden activiteiten.

Voor niveau 3: van 50% korting op de prijs incl. BTW van twee activiteiten naar keuze uit een selectie van in het park aangeboden activiteiten.

Voor niveau 4: van 60% korting op de prijs incl. BTW van vier van de in het park aangeboden activiteiten.

De selectie uit de activiteiten wordt van tevoren door de parken bepaald en verschilt derhalve per park.

IN TE WISSELEN BELONINGEN
Speciale aanbiedingen die via de App zijn verkregen, in de vorm van digitale kortingsbonnen, zijn uitsluitend geldig tijdens het verblijf.

Door op “MIJN KORTINGEN” te klikken in de rubriek “MIJN VERBLIJF”  kunt u nagaan voor welke Activiteiten u Speciale Aanbiedingen hebt verkregen.

Om gebruik te maken van de Aanbieding, moet u de Activiteit reserveren via de App. Vóór u overgaat tot betalen hebt u de mogelijkheid om de korting toe te passen. Als u beslist om de korting te gebruiken, dan wordt dit automatisch toegepast.   

Speciale Aanbiedingen zijn niet combineerbaar en kunnen niet worden opgespaard voor later. Alle ongebruikte kortingsbonnen gaan verloren (geen annuleringen, geen terugbetaling mogelijk). Kortingsbonnen kunnen niet worden opgespaard voor een later verblijf en ze kunnen niet worden overgedragen aan een derde partij.

Wanneer en hoe kan ik restaurants reserveren in de app?

Het reserveren van een tafel in een restaurant is alleen mogelijk in de parken van Center Parcs in België en Nederland. Aan de hand van een lijst met beschikbare restaurants, die deze dienst aanbieden. Deze functie is beschikbaar als je in- en uitgelogd bent.

Kan ik zonder internetverbinding de inhoud raadplegen?

Om zoveel mogelijk inhoud op te kunnen slaan is voor het eerste gebruik een internetverbinding en het inloggen noodzakelijk. Deze inhoud is vervolgens toegankelijk zonder internetverbinding. We raden aan de app voor aankomst in het park te downloaden om eventuele netwerkproblemen te voorkomen. Houd er rekening mee dat voor het reserveren van een tafel (België / Nederland), het reserveren van diensten, het reserveren van activiteiten en het aanmaken van een e-ticket wel een internetverbinding nodig is.

Hoe werkt het online inchecken?

Om online in te checken dien je ingelogd te zijn met je gebruikersnaam en wachtwoord. Ga vervolgens naar het tabblad MIJN VERBLIJF, klik op de knop MIJN CHECK-IN en vul de gevraagde informatie in. Wanneer alle personen die in de cottage verblijven geregistreerd zijn, kun je jouw e-ticket aanmaken. Het e-ticket zal altijd beschikbaar blijven in de app.

Waarom kan ik geen e-ticket aanmaken?

Er zijn twee redenen dat je geen e-ticket kunt aanmaken:

1) wanneer je niet al je persoonlijke gegevens en die van je medereizigers hebt ingevuld. Volg hiervoor de stappen in de toepassing.

2) wanneer het restbedrag van je reservering niet betaald is. Het is dus mogelijk om dit te regelen in MIJN CENTER PARCS:
https://my.centerparcs.fr/ of direct via de app. Ga vervolgens naar het tabblad MIJN PARK, MIJN RESERVERING en betaal het bedrag.

> Toon meer vragen over de app Planet Center Parcs! > Verbergen
new dimension
Alleen bij Center Parcs is zóveel inbegrepen

Blijf up-to-date! Krijg als eerste een overzicht van onze laatste nieuwtjes en beste deals

Verplichte bijkomende kosten bij de boeking van een verblijf zijn de reserveringskosten (€ 29,50 per boeking), verplichte bedlinnen pakketten bij boeking van een Comfort cottage in Nederland, België en Duitsland (€ 8 per persoon) en toeristenbelasting en heffingen. De aangegeven prijs is op basis van beschikbaarheid.