FAQ Picture
  • Vragen rondom jouw verblijf en het coronavirus
    Veiligheidsmaatregelen en info m.b.t. reserveren Aqua Mundo
    Mijn verblijf voorbereiden
    Reserveren en betalen
    Vragen omtrent Terhills Resort
    Beheer mijn boeking
    Mijn verblijf
    Verzekering
    • Vragen rondom jouw verblijf en het coronavirus

      Vragen rondom jouw verblijf en het coronavirus

      Welke Center Parcs parken zijn open / gesloten in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk?

      Center Parcs volgt de voorschriften van de overheden in elk land. 

      Onze parken in Nederland zijn open.

      Naar aanleiding van de veiligheidsvoorschriften die de Nederlandse regering heeft gegeven, zijn wij genoodzaakt de volgende maatregelen te nemen in de Nederlandse parken

      • Vanaf zaterdag 23 januari tot 15 maart is het tijdens de avondklok (21.00 - 04.30 uur) niet meer toegestaan zonder geldige reden buiten aanwezig te zijn.
      • Het subtropische zwemparadijs Aqua Mundo, de indoor speelwerelden, wellness-faciliteiten en Action Factory zijn gesloten. 
      • De Kinderboerderij is gesloten.
      • De faciliteiten in de Market Dome zijn gesloten, met uitzondering van de winkels, supermarkt en bakkerij. Voor de actuele openingstijden verwijzen wij je naar de Center Parcs-App. 
      • Vanaf 3 maart zijn er tijdvakken beschikbaar voor de winkels, max. 2 personen per tijdvak. De beschikbare tijdvakken zullen per park verschillen.
      • Onze restaurants blijven helaas gesloten. Onze afhaalservice en Retail delivery services blijven beschikbaar, waardoor je samen met je familie in de cottage kunt blijven genieten van lekker eten en drinken. 
      • Het is toegestaan om in een cottage te verblijven met maximaal één huishouden of twee vaste personen. Kinderen tot en met 12 jaar zijn niet inbegrepen. Als het nodig is om jouw boeking te wijzigen, kun je contact opnemen met ons Customer Contact Center.
      • Als gevolg van de beperking van de groepsgrootte (personen onder de 27 jaar kunnen onbeperkt deelnemen, anders max 1 huishouden of 2 personen) kunnen er wijzigingen optreden in het activiteitenaanbod. Bekijk de Center Parcs-App voor de meest actuele informatie met betrekking tot het gedetailleerde productaanbod, of via onze website.
      • De maatregelen gelden tenminste tot 15 maart 2021.


      België:

      Naar aanleiding van de aankondiging van de Belgische overheid op 5 februari, zijn onze Center Parcs parken De Vossemeren, Park De Haan en Les Ardennes weer open. Center Parcs Erperheide blijft tenminste t/m 11 maart gesloten.

      De volgende maatregelen gelden voor onze Belgische parken:

      • Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo, de indoor speelwerelden, wellness faciliteiten en Action Factory zijn helaas gesloten.
      • Het Cycle Center en de Kinderboerderij zijn geopend.
      • De winkels, supermarkt en bakkerij in de Market Dome zijn open en werken o.b.v. de veiligheidsmaatregelen. De huidige openingstijden kunt u terugvinden in onze Center Parcs-App.
      • Onze restaurants blijven helaas gesloten. Onze afhaalservice en Retail delivery services blijven beschikbaar, waardoor je samen met jouw familie in de cottage kunt blijven genieten van lekker eten en drinken.
      • Tussen 24.00 uur en 5.00 uur is er een avondklok in het land. In Les Ardennes is er een avondklok van 22.00 uur tot 6.00 uur.
      • Het is toegestaan om met een maximum van 1 huishouden (jouw bubbel) en 1 persoon (je knuffel contact) in een accommodatie te verblijven. Neem contact op met ons Klant Contact Centrum als je jouw boeking moet aanpassen.
      • Controleer de Center Parcs App voor de meest up-to-date informatie met betrekking tot ons productaanbod, of via onze website 
      • De maatregelen gelden tenminste tot 26 februari 2021.

      Niet-essentiële reizen naar België zijn verboden voor personen die hun hoofdverblijfplaats in het buitenland hebben, tot 1 april.

      Frankrijk:
      Tot en met 14/03/2021 zijn de volgende Franse parken gesloten: Les Bois-Francs, Le Lac d'Ailette, Les Hauts de Bruyère, Les Trois-Forêts en Villages Nature® Paris. Vanaf 1 maart zal het park Bois aux Daims zijn opnieuw gasten verwelkomen. De Aqua Mundo en algemene faciliteiten blijven echter gesloten voor het publiek.

      Duitsland:

      • De vakantieparken in Duitsland gaan weer open op 8 maart 2021.

      Wij informeren onze gasten via sms en / of e-mail met een passende oplossing.

      Wat is het beleid voor gasten die een verblijf hebben geboekt in een land waar ze geadviseerd worden niet naartoe te reizen?

      Elk land heeft zijn eigen regels en reisadviezen. We vragen gasten om het bezoek zelf goed te plannen, gebaseerd op de beschikbare informatie van lokale overheden. Controleer deze informatie regelmatig.

      Al deze informatie is te vinden op de websites van de overheid:
      • Nederland
      • Belgie
      • Duitsland
      • Frankrijk

      Voor bestemming België: Niet-essentiële reizen naar België zijn verboden voor personen die hun hoofdverblijfplaats in het buitenland hebben, tot tenminste eind februari.

      Indien je toch besluit naar België af te reizen, omdat het een noodzakelijke reis betreft, ben je verplicht een ingevulde verklaring op erewoord in jouw bezit te hebben. Deze verklaring vind je via de volgende link of online.


      Als jouw boeking dankzij de wet- en regelgeving van de lokale overheid niet mogelijk is, zal Center Parcs via SMS en/of e-mail contact opnemen met je en je omboeken naar een andere datum/park/land. 

      Wat zijn de voorwaarden van de recreatie-voucher?

      Als de nieuwe boeking goedkoper is, blijft de resterende waarde op de recreatie-voucher staan (een jaar geldig vanaf de aankomstdatum van jouw oorspronkelijke boeking). Je kan het resterende bedrag gebruiken voor een nieuwe boeking door contact op te nemen met het customer contact center of door een tweede verblijf via onze website te boeken.

      Je kunt de recreatie-voucher ook gebruiken in jouw Mijn Center Parcs-account om het bedrag van jouw verblijf te voldoen en activiteiten en services bij te boeken. Heb je al een deel van de recreatie-voucher gebruikt om je verblijf via de website te betalen dan is het helaas niet mogelijk om het resterende deel in jouw Mijn Center Parcs-account te gebruiken.

      Het is niet mogelijk om de voucher in het park te gebruiken om voor activiteiten en services te betalen.

      De voorwaarden van de recreatie-voucher kun je hier vinden. 

      Is de Aqua Mundo geopend?

      Op basis van de nieuwe maatregelen van de overheid zijn onze Aqua Mundo's in Nederland, België en Frankrijk momenteel gesloten.

      Voor alle info omtrent het gebruik van de Aqua Mundo's in onze parken (bij heropening, afwijkend per land), kun je terecht in het tweede onderwerp in de FAQ: Veiligheidsmaatregelen in de Aqua Mundo. 

      Is Center Parcs geopend voor dagrecreatie?

      De toegang tot onze parken en/of bepaalde faciliteiten voor daggasten verschilt per land/park. Voor de meest actuele situatie verwijzen we je graag naar: https://www.dagjecenterparcs.nl/NL

      Wat is het beleid voor gasten die een verblijf hebben geboekt en van plan zijn met meer dan één huishouden per cottage te komen?

      Wat betreft het reisgezelschap en het ontvangen van bezoekers tijdens jouw verblijf dien je je te houden aan de richtlijnen van het land waar je heen gaat. We vragen gasten om het bezoek zelf goed te plannen, gebaseerd op de beschikbare informatie van lokale overheden. Al deze informatie is te vinden op de websites van de lokale overheden (zie vraag 2).

      In de Nederlandse parken is het toegestaan om met maximaal 1 huishouden (mensen die onder één dak wonen) of maximaal 2 personen in een accommodatie te verblijven. Kinderen tot en met 12 jaar worden niet meegerekend.

      In de Belgische parken is het toegestaan om in een accommodatie te verblijven met een maximum van 1 huishouden (jouw bubbel) en een persoon (jouw knuffel contact). Neem contact op met ons Customer Contact Center als je jouw boeking moet wijzigen.


      Parkmedewerkers kunnen instructies geven die je dient te volgen voor jouw en andermans veiligheid. Als jouw reisgezelschap niet aan de richtlijnen voldoet, neem dan gerust contact op met ons Customer Contact Center om te kijken of we de boeking kunnen wijzigen (bijv. extra cottage). 

      Mogen vrienden en familie op bezoek komen op het park?

      Gasten op een Nederlands park mogen 1 bezoeker per dag per huishouden ontvangen.

      België: helaas is het op dit moment niet toegestaan om bezoekers te ontvangen.

      Ik heb een arrangement (bijv. catering) geboekt dat niet beschikbaar is op het park. Wat is jullie beleid?

      Onze restaurants in de Nederlandse en Belgische parken zijn momenteel gesloten. Onze gasten kunnen gebruikmaken van onze afhaalservice.

      Als je een catering arrangement hebt geboekt, krijg je in plaats daarvan een Food & Fun voucher van dezelfde waarde. Je kunt deze voucher gebruiken in de Food Store, en voor de afhaalservice. 

      Ontvangen gasten vergoeding vanwege het aangepaste productaanbod in de Nederlandse parken?

      Gasten die worden getroffen door een sterke beperking van ons productaanbod en die recht hebben op een vergoeding, zullen door ons worden gecontacteerd en worden geïnformeerd over de toepasselijke vergoeding. We informeren je voor aankomst via e-mail. Het is niet nodig om contact met ons op te nemen.

      Ik heb een boeking gemaakt met een ActiviteitenCadeau, kan ik deze gebruiken?

      Ja, jouw ActiviteitenCadeau is geldig. Je kunt deze gebruiken voor de activiteiten die op dat moment beschikbaar zijn op het park waar je een verblijf hebt geboekt. Bij aankomst in het park ontvang je een overzicht van mogelijke activiteiten.

      Welke faciliteiten, activiteiten en live-entertainment zijn beschikbaar op de parken?

      De situatie verschilt per land en per park. Bekijk hier de actuele informatie met betrekking tot het productaanbod per park. In onderstaande vragen gaan we tevens wat dieper er op in. Als je al een verblijf hebt gepland, kijk dan in de Center Parcs-App voor een uitgebreid en actueel aanbod van faciliteiten en activiteiten.

      We verzoeken je bovendien de veiligheidsregels nauwkeurig op te volgen, bijvoorbeeld altijd de 1.5 meter afstand te behouden.

      Zijn de restaurants open?

      Center Parcs volgt de voorschriften van de overheden in elk land. Bezoek onze website voor actuele informatie met betrekking tot het productaanbod per park.

      Naar aanleiding van de maatregelen die de Nederlandse en Belgische regering heeft genomen, zijn de restaurants, bars en café’s in de Nederlandse en Belgische parken helaas gesloten. Je kunt gebruikmaken van onze afhaalservice, en de bezorgservice. 

      Hotel

      Hotelontbijt is aanwezig op basis van de volgende richtlijnen: 

      • Hotelgasten in Park Zandvoort, Het Heijderbos en De Eemhof kunnen hun ontbijt ophalen bij de Food Store.

      • Hotelgasten in De Vossemeren ontvangen een ontbijtpakket op hun hotelkamer.

      Hoe kan ik een tafel reserveren (bij heropening)?

      Meer informatie over restaurants, beschikbaarheid en openingstijden vind je in de Center Parcs-App of in Mijn Center Parcs. In de meeste Franse parken is het verplicht een tafel te reserveren via de app of Mijn Center Parcs. In de Duitse parken wordt bij aankomst een speciaal telefoonnummer meegegeven voor het reserveren van een tafel.

      Is de Spa geopend?

      In Nederland zijn de wellness-faciliteiten zijn gesloten. In België is de Spa momenteel gesloten.

      Frankrijk:
      Alleen het park Bois aux Daims is vanaf 1 maart geopend. De Deep Nature-spa is open, maar biedt alleen massages en behandelingen aan. Alle andere parken in Frankrijk zijn momenteel gesloten.

      Alle veiligheidsmaatregelen die wij nemen staan op onze website. Bezoek onze website voor de meest accurate informatie met betrekking tot onze veiligheidsmaatregelen. 

      Hoe worden de kinderactiviteiten georganiseerd? Komt er een beperking op het aantal deelnemers?

      • We volgen de richtlijnen van de overheden in elk land. Vanwege veiligheidsbeperkingen en hygiënemaatregelen kunnen sommige activiteiten niet plaatsvinden. Andere activiteiten zullen met beperkingen worden uitgevoerd om de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers en gasten te garanderen.
      • Het meest actuele activiteitenprogramma is te vinden in de Center Parcs-App of in Mijn Center Parcs.

      Hoe garandeert Center Parcs de veiligheid van gasten en medewerkers?

      Om de veiligheid van onze medewerkers en gasten te waarborgen, passen wij ons product voortdurend aan op de overheidsrichtlijnen in elk land. Elk land heeft zijn eigen richtlijnen en reisadviezen. Deze informatie is beschikbaar via de websites van de lokale overheden (zie vraag 2).

      We doen er alles aan om de veiligheid van onze gasten en medewerkers te bewaken. Zo vragen we onze medewerkers en gasten om bijvoorbeeld regelmatig hun handen te wassen gedurende 20 seconden, te hoesten / niezen in de elleboog, papieren zakdoekjes te gebruiken, 1,5 meter afstand te respecteren en geen handen te schudden.

      Er is voldoende ruimte op de parken om afstand te behouden. Al onze gasten en medewerkers worden gevraagd om deel te nemen aan de regels en richtlijnen die zijn opgesteld om een veilige omgeving te waarborgen. Lees meer over onze veiligheidsmaatregelen op onze website.

      Waar vind ik alle informatie over de veiligheidsmaatregelen die Center Parcs toepast?

      We volgen altijd de wet en regelgeving van de lokale overheden. Al deze informatie is te vinden op de websites van de lokale overheden (zie vraag 2). Naast alle verplichte veiligheidsmaatregelen neemt Center Parcs ook andere maatregelen om de veiligheid van onze gasten en medewerkers te waarborgen. Alle veiligheidsmaatregelen kun je hier raadplegen.

      Nederland:
      • Vanaf zaterdag 23 januari tot 15 maart is het tijdens de avondklok (21.00 - 04.30 uur) niet meer toegestaan zonder geldige reden buiten aanwezig te zijn.
      • Het is verplicht voor kinderen vanaf 12 jaar om een mondkapje te dragen in al onze binnen faciliteiten
      • Gasten mogen een activiteit doen zoals fietsen of wandelen, zolang de groepsgrootte maximaal twee personen boven de 18 jaar of één huishouden is.

      • Indoor sport activiteiten zijn niet toegestaan.
      • Outdoor sport activiteiten zijn toegestaan voor gasten tot 18 jaar, vanaf 18 jaar enkel met een maximum van 2 personen
      • Kinderboerderij is gesloten vanaf 15 december
      • Slechts 1 persoon vanuit het huishouden is toegestaan naar een desk te gaan.
      • Podium entertainment wordt niet aangeboden en wordt vervangen met mobiel entertainment in de parken.
      • Bij het reserveren van een activiteit wordt gevraagd om naam, telefoonnummer en e-mailadres achter te laten.

       

      België:
      • Volwassenen en kinderen ouder dan 12 jaar zijn verplicht een mondkapje te dragen in alle binnen faciliteiten en buiten waar 1,5 meter afstand niet kan worden gegarandeerd. 
      • Gasten dienen met maximaal 1 persoon te komen als ze naar de receptie, Info Desk of winkel gaan, en mogen maximaal 30 minuten blijven.
      • Tussen 24.00 uur en 5.00 uur is er een avondklok in het land.
      • In ons park Les Ardennes is er een avondklok van 22.00 uur tot 6.00 uur.
      • Take Away en Delivery services zijn beschikbaar tot 21.00 uur (alcoholbezorging tot 20.00 uur)
      • Niet-essentiële reizen naar België zijn verboden voor personen die hun hoofdverblijfplaats in het buitenland hebben, tot tenminste eind februari.

      Duitsland:
      • Opmerking: alle Duitse parken zijn gesloten t/m 7 maart  2021.
      • Het dragen van een mondkapje is in alle parken verplicht in alle centrale faciliteiten. In Park Allgäu is het dragen van een masker ook verplicht in buitenfaciliteiten en op de regionale markt.
      • Bij het reserveren van een activiteit, wellness of sauna wordt gevraagd om naam, telefoonnummer en e-mailadres achter te laten.


      Frankrijk:
      • Alleen het park Bois aux Daims is vanaf 1 maart geopend.
      • Het dragen van een masker is voor personen vanaf 12 jaar in alle openbare ruimtes verplicht.
      • Het is ook verboden om zonder geldige reden buiten te zijn tijdens de avondklok.
      • Alle andere parken in Frankrijk zijn momenteel gesloten.

      Wat is het beleid van Center als één van de boeking deelnemers zich ziek voelt / koorts heeft?

      We vragen je jouw verbijf uit te stellen, indien jij of iemand van jouw boeking deelnemers ziek is. De voorwaarden zijn afhankelijk van de boekingsdatum, bekijk daarvoor bovenstaande vragen. Je kunt hiervoor contact opnemen met het Customer Contact Center.

      Is er een aangepaste aankomstprocedure?

      • In geval van koorts, vragen wij je om naar huis te gaan, waar je een bijbehorende voucher voor een toekomstig verblijf zult ontvangen.
      • We maken gebruik van 100% online check-ins via e-tickets. Dit is verplicht. (Dus inchecken voor aankomst via de app / Mijn Center Parcs).
          o B2B gasten en gasten die via een touroperator hebben geboekt, kunnen wel inchecken bij de receptie, aangezien zij geen toegang hebben tot Mijn Center Parcs en de app.
          o Gasten die het niet gelukt is om online in te checken kunnen bij de receptie inchecken. De receptie is geopend tijdens de check-in (15:00u).
          o Vanaf zaterdag 23 januari dient u in verband met avondklok in Nederland voor 20.30 uur in te checken.
      • De inchecktijd voor gasten is 15.00 uur voor de cottage. Gasten zijn echter welkom om vanaf 12 uur naar het park te komen en alvast van het park te genieten. Voor Duitsland geldt dat gasten al voor 12.00 uur welkom zijn op het park. Voor Friends-aankomsten, zie volgende vraag.
      • Alleen voor België: gasten dienen met maximaal 1 persoon naar de receptie te komen (na heropening).
      • Alleen voor Duitsland: op basis van de maatregelen van de lokale autoriteiten in Duitsland zijn onze gasten verplicht een gezichtsmasker te dragen in al onze centrale faciliteiten (na heropening).

      Ik ben een Center Parcs Friend. Kan ik eerder inchecken op het park?

      Op onze Nederlandse en Belgische parken is de early check-in aankomsttijd van 13:00 voor Friends beschikbaar.

      Waar kan ik meer informatie krijgen over mijn vragen over het Coronavirus met betrekking tot Center Parcs?

      Voor vragen over een omboeking kun je ons bereiken op 010 798 0980.

      Voor alle andere Corona-gerelateerde vragen zijn speciale informatienummers gecreëerd voor alle Corona-virusvragen met betrekking tot Center Parcs per land van herkomst. Voor Nederlanders is het crisisnummer: +31107980988.

      Is er een maximaal aantal gasten toegestaan op de parken?

      Center Parcs volgt de richtlijnen van de overheden in elk land. Er is geen maximum aantal gasten vastgesteld voor de Nederlandse parken. Het is mogelijk dat in bepaalde faciliteiten een maximum aantal gasten geldt. Bekijk hier de meest accurate informatie.

      Is er toezicht op de parken?

      Onze medewerkers worden opgeleid en geïnformeerd over de regels en voorschriften. Indien nodig zullen onze medewerkers onze gasten benaderen om ervoor te zorgen dat de lokale richtlijnen voor het park worden opgevolgd.

      In onze parken wordt dag en nacht toezicht gehouden door ons beveiligingspersoneel, om een veilige omgeving te garanderen voor zowel onze gasten als medewerkers.

      Hoe garandeert Center Parcs een hygiënische cottage?

      Er wordt extra tijd berekend om elke cottage schoon te maken voor de aankomst van nieuwe gasten.

      Handgel, desinfectiematerialen (maskers afhankelijk van land) zijn te koop bij onze receptie en Foodstore. In onze faciliteiten kun je ook jouw handen desinfecteren.

      Is er voldoende ruimte op de parken om een afstand van 1,5 meter te garanderen?

      Onze parken bestaan voor meer dan 90% uit natuur en water. Hierdoor is er voldoende ruimte om in en rond het park te bewegen zonder andere gasten tegen te komen. Onze accommodaties zijn gelegen met voldoende ruimte tussendoor. De weinige accommodaties die geen 1,5 meter kunnen garanderen, zullen niet beschikbaar zijn.

    • Veiligheidsmaatregelen en info m.b.t. reserveren Aqua Mundo

      Veiligheidsmaatregelen en info m.b.t. reserveren Aqua Mundo

      Hoe vaak en hoe lang kan ik gebruikmaken van de Aqua Mundo tijdens mijn verblijf?

      Onze Aqua Mundo’s in de Nederlandse en Belgische parken zijn gesloten

      De Aqua Mundo is door gevolg van de parksluitingen in de andere landen gesloten.

      Welke veiligheidsmaatregelen gelden er in de Nederlandse Aqua Mundo's en hoe reserveer ik een tijdslot?

      Onze Aqua Mundo's in de Nederlandse parken zijn momenteel gesloten.


      Je kan vanaf de eerste dag van aankomst reserveringen maken voor de Aqua Mundo's in de Nederlandse parken. Deze maak je als volgt:

      • Reserveringen kunnen alleen gemaakt worden via dagjeswebsite met de QR-codes die gasten ontvangen tijdens het inchecken. Uitzondering is Parc Sandur: Reserveringen kunnen gemaakt worden via de app of receptie (bij voorkeur via telefoon/WhatsApp)

       

      Na heropening gelden de volgende veiligheidsmaatregelen in de Nederlandse Aqua Mundo's:
      • We doen onze uiterste best om zoveel mogelijk gasten een bezoek aan onze Aqua Mundo aan te bieden waarbij de veiligheidsmaatregelen voorop staan. 
      • Iedereen moet 1,5 meter afstand behouden. We laten daarom maar een beperkt aantal mensen toe in de Aqua Mundo. We gaan werken met tijdsloten.
      • Gasten dienen afstandsregels te respecteren en de gemarkeerde route naar en in de Aqua Mundo te volgen.
      • Om de 1,5 meter afstand te respecteren, kan het zijn dat sommige elementen (zoals bubbelbaden, sauna’s, zonnebanken en glijbanen) in de Aqua Mundo gesloten zijn.
      • Voor de parken die een wildwaterbaan hebben, geldt dat deze geopend zijn tijdens de tijdsloten.
      • Wanneer het peuterbad open is, is het alleen open voor kinderen. Ouders moeten 1,5 meter afstand houden van elkaar, terwijl ze letten op hun kind. Als een kind te jong is voor het peuterbad, kunnen ouders met hun kind zwemmen in het golfslagbad.
      • Douches zijn gesloten. Toiletten zijn beschikbaar. Gasten moeten hun bezoek aan de Aqua Mundo in hun cottage voorbereiden door voorafgaand aan hun bezoek te douchen en hun badkleding aan te doen. Kleedkamers zijn alleen beschikbaar bij het verlaten van de Aqua Mundo.

      Welke maatregelen gelden er in de Belgische Aqua Mundo's en hoe reserveer ik een tijdslot?

      Onze Aqua Mundo's in de Belgische parken zijn momenteel gesloten.


      Voor de Belgische parken verschilt het per park hoe en per wanneer je een reservering kan maken:

      • We garanderen dat gasten meer dan één keer tijdens hun verblijf van de Aqua Mundo kunnen genieten.

      • Tijdslots kunnen gereserveerd worden bij de receptie, bij voorkeur telefonisch. Op sommige parken (Erperheide, De Vossemeren, Les Ardennes) ontvangen gasten een code tijdens het inchecken waarmee ze een tijdslot kunnen reserveren.


      De volgende veiligheidsmaatregelen gelden in de Belgsche Aqua Mundo's:

      • Iedereen moet 1.5 meter afstand behouden. We laten daarom maar een beperkt aantal mensen toe in de Aqua Mundo. We gaan werken met tijdslots. Draag een masker wanneer je in de rij staat voor de tijdsloten..
      • Omdat we de tijdslots maximaal willen benutten, vinden er vooralsnog geen activiteiten als raften en babyzwemmen plaats.
      • Gasten dienen afstandsregels te respecteren en de gemarkeerde route naar en in de Aqua Mundo te volgen.
      • Om de 1,5 meter afstand te respecteren, kan het zijn dat sommige glijbanen/elementen in de Aqua Mundo gesloten zijn.
      • Het peuterbad is open, maar alleen voor kinderen. Ouders moeten afstand houden terwijl ze hun kind in de gaten houden en op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. Als een kind te jong is voor het peuterbad, kunnen ouders met hun kind zwemmen in het golfslagbad.
      • Douches zijn gesloten. Toiletten zijn beschikbaar. Gasten moeten hun bezoek aan de Aqua Mundo in hun huisje voorbereiden door voorafgaand aan hun bezoek te douchen en hun badkleding aan te doen. Kleedkamers zijn alleen beschikbaar bij het verlaten van de Aqua Mundo.

      Welke veiligheidsmaatregelen gelden er in de Duitse Aqua Mundo's en hoe reserveer ik een tijdslot?

      Alle parken in Duitsland en daartoe de Aqua Mundo's zijn gesloten t/m 7 maart 2021.

      Voor de Duitse parken verschilt het per park hoe en per wanneer je een reservering kan maken:

      Park Allgäu: geen reservering nodig
      Bispinger Heide: via de dagjeswebsite - vanaf de eerste dag van aankomst
      Park Bostalsee: Center Parcs App / Bellen naar het park / receptie/via de dagjeswebsite - tot ongeveer 2 weken voor aankomst
      Park Eifel: via de dagjeswebsite - tot ongeveer 1 week voor aankomst
      Park Nordseeküste: Aqua Mundo kan als normaal gebruikt worden
      Park Hochsauerland: Receptie / Info Desk - vanaf de eerste dag van aankomst

      De volgende veiligheidsmaatregelen gelden in de Duitse Aqua Mundo's:

      • Iedereen moet 1.5 meter afstand behouden. We laten daarom maar een beperkt aantal mensen toe in de Aqua Mundo. We gaan werken met tijdsloten op bepaalde aankomstdata.
      • Omdat we de tijdsloten maximaal willen benutten, vinden er vooralsnog geen activiteiten als babyzwemmen plaats.
      • Gasten dienen afstandsregels te respecteren en de gemarkeerde route naar en in de Aqua Mundo te volgen.
      • Om de 1,5 meter afstand te respecteren, kan het zijn dat sommige glijbanen/elementen in de Aqua Mundo gesloten zijn.
      • Het peuterbad is open, wel dient een afstand van 1,5 meter aangehouden te worden.

      Welke veiligheidsmaatregelen gelden er in de Franse Aqua Mundo's en hoe reserveer ik een tijdslot?

      Alle parken in Frankrijk en daartoe de Aqua Mundo's zijn gesloten.

      Het is niet nodig om een reservering te maken. In de Franse parken wordt een maximaal aantal bezoekers gehanteerd, waarna toegang niet meer mogelijk is. Er wordt dus ook geen gebruikgemaakt van tijdsloten.

      De volgende veiligheidsmaatregelen gelden in de Franse Aqua Mundo's:
       
      • Het maximale aantal mensen wordt beperkt tot 80% van de normale capaciteit om de gezondheids- en veiligheidsmaatregelen te respecteren.

      • De zwembaden zijn de hele dag beschikbaar. Het parkpersoneel informeert je bij aankomst over de toegangsvoorwaarden en -tijden van de Aqua Mundo. Deze verschillen per park, maar zijn zo ingericht dat alle gasten tijdens hun verblijf toegang hebben.
      • Gasten dienen afstandsregels te respecteren en de gemarkeerde route naar en in de Aqua Mundo te volgen. 
      • Om de 1 meter afstand te respecteren, kan het zijn dat sommige elementen gesloten zijn. 
      • Bubbelbaden, sauna's en zonnebanken / solaria zijn gesloten. 
      • De wildwaterbaan zal open zijn. Om de veiligheidsmaatregelen te respecteren, zal er een toegangscontrole zijn. 
      • Het peuterbad is open, maar alleen voor kinderen. Ouders moeten afstand houden terwijl ze hun kind in de gaten houden en op 1,5 meter afstand van elkaar blijven. Als een kind te jong is voor het peuterbad, kunnen ouders met hun kind zwemmen in het golfslagbad.
      • Douches zijn open en kleedkamers zijn beperkt. Gasten moeten hun bezoek aan de Aqua Mundo in hun cottage voorbereiden: handen wassen, toilet gebruiken, douchen en zwemkleding aantrekken in de cottage voordat je naar de Aqua Mundo gaat. 
      • Er zijn helaas geen stoelen en ligbedden beschikbaar in de Aqua Mundo
    • Mijn verblijf voorbereiden

      Mijn verblijf voorbereiden

      Op welke dagen kan ik aankomen?

      Voor verblijven van 2 t/m 7 nachten geldt dat je elke dag van de week kunnen aankomen, behalve op zondag. In de schoolvakanties zijn de aankomstdagen beperkter. Je vindt alle mogelijkheden door op onze website te zoeken op aankomstdatum en verblijfsduur.

      Wat zegt het aantal Birdies over je vakantie?

      Hoewel je het fijne Center Parcs-gevoel in al onze parken voelt, heeft elk park zijn eigen unieke karakter vanwege de locatie, de faciliteiten en activiteiten. Dit wordt weergegeven in het aantal Center Parcs Birdies. In de 5-Birdies parken vind je de meest uitgebreide Aqua Mundo, en het meest uitgebreide aanbod aan activiteiten en amusementsprogramma's voor alle leeftijden.

      Wat is een Friend en hoe word ik een Friend?

      Een Friend is een trouwe bezoeker die in de afgelopen 36 maanden minstens 3 keer een verblijf in een Center Parcs-park heeft geboekt en betaald en in het park is verbleven (met uitzondering van de parken in het Verenigd Koninkrijk). Je hoeft zelf geen stappen te ondernemen om een Friend te worden. Na je derde verblijf binnen 36 maanden profiteer je van allerlei vakantievoordelen.

      Om na het inloggen een early check-in of gratis extra kindermeubilair te selecteren, ga je terug naar stap 1 en selecteer je dit onder "services".

      Welke services en activiteiten zijn bij mijn verblijf bij Center Parcs inbegrepen?

      Wanneer je een cottage boekt, zijn veel extra's automatisch bij de huurprijs inbegrepen:

      • Compleet ingerichte accommodaties, altijd midden in de natuur
      • Gratis onbeperkt toegang tot het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo
      • Gratis entertainment in tropisch centrum de Market Dome
      • Gratis (overdekte) activiteiten voor iedereen
      • Gratis Standaard Wi-Fi in Nederland, België en Duitsland
      • Eindschoonmaak, gebruik van water en elektriciteit

      Hoe boek ik activiteiten?

      Wanneer je via de website of telefonisch boekt, kun je direct services en arrangementen aan je boeking toevoegen. Nadat je hebt geboekt, kun je vanaf zes weken voor je verblijf, op elk gewenst moment activiteiten en services boeken in je persoonlijke omgeving in Mijn Center Parcs (of in Mijn VillagesNature voor Villages Nature® Paris) of in de Center Parcs-app. Gedurende je verblijf kun je je activiteiten en services boeken bij de informatiedesk & kiosk, in Mijn Center Parcs of in de Center Parcs-app (of de Village Nature® Paris-app wanneer je verblijft in Villages Nature® Paris).

      Je kunt ook telefonisch contact opnemen met onze Customer Contact Center via het nummer 010 798 09 80 (gebruikelijke belkosten).

      Waar vind ik een plattegrond van het park?

      Klik op onze website op het park van je keuze en vervolgens onder de bovenste afbeelding op 'Route & plattegrond'. Onder 'Route & plattegrond' op de pagina van het park, vind je een gedetailleerde plattegrond van het park en de bijbehorende routebeschrijving.

      In Mijn Center Parcs of de Center Parcs- of Villages Nature® Paris-app op je mobiel heb je ook toegang tot deze informatie van het park dat je hebt geboekt.

      Mag ik mijn huisdier meebrengen?

      Je mag maximaal twee huisdieren meenemen per cottage*. Doordat dit extra schoonmaakwerk met zich meebrengt, wordt er een extra toeslag in rekening gebracht van € 19,50 per weekend of midweek en € 29,50 per week. Er geldt geen toeslag voor huisdieren die in kooien worden gehouden. Huisdieren moeten bij aankomst in het park en tijdens het maken van de reservering worden gemeld. In sommige parken zijn huisdieren niet toegestaan in openbare faciliteiten, hotels, hotelappartementen en bepaalde typen cottages. Zorg ervoor dat je huisdieren vrij zijn van ongedierte. Honden moeten buiten de cottages worden aangelijnd. De tarieven voor onze Franse parken verschillen van die voor bovenstaande parken. Je kunt deze opvragen wanneer je een boeking maakt.

      Bij Villages Nature® Paris mag je je kat of hond meenemen (maximaal 1 huisdier per accommodatie), mits je een geldige vaccinatie tegen rabiës kunt overleggen en tijdens het reserveren een vast tarief betaalt.

      In Terhills Resort zijn huisdieren toegestaan in de cottages: 1 huisdier in de 2, 4- en 6 persoonscottages en 2 huisdieren in de 8- en 12 persoonscottages. 

      Is het mogelijk om één dag het park te bezoeken, zonder een accommodatie te boeken?

      Dat is zeker mogelijk! Meer informatie kun je vinden op de website voor dagbezoeken en op onze pagina voor een dagbezoek aan Villages Nature® Paris of je kunt rechtstreeks contact opnemen met het park waar je naartoe wilt gaat om bijvoorbeeld te zwemmen. De contactgegevens van elk park vind je door op 'route & plattegrond' te klikken op de pagina van het park.

      Hoe kan ik een accommodatie boeken voor personen met een lichamelijke beperking?

      De openbare faciliteiten (Market Dome, Aqua Mundo) van onze parken zijn toegankelijk voor mensen met een lichamelijke beperking. Daarnaast zijn er cottages voor mensen met een lichamelijke beperking in de volgende parken:

      • De Eemhof 
      • Port Zélande 
      • Park Zandvoort 
      • Erperheide (BE)
      • Terhills Resort (BE)
      • Park Allgäu (D)
      • Bispinger Heide (D)
      • Park Bostalsee (D)
      • Park Hochsauerland (D)


      Voor de Franse parken kun je bij de boeking je voorkeur voor cottages voor mensen met een lichamelijke beperking aangeven.

      Kan ik een brochure aanvragen?

      Vanaf heden zullen wij geen brochures meer verzenden, maar verwijzen we je graag door naar ons inspirerende Center Parcs Blog. Hier houden we je op de hoogte van onze vernieuwingen, delen we exclusieve foto’s en de leukste tips voor mooie momenten samen.

      Is het mogelijk om met meer personen te komen dan waarvoor we geboekt hebben?

      Het aantal opgegeven personen voor de accommodatie die je hebt geboekt, komt overeen met het aantal beschikbare bedden en is het maximumaantal personen dat is toegestaan.

      Uit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk om met meer personen in de accommodatie te verblijven. In vakantiehuizen voor 4 of meer personen, kan een kind jonger dan 2 jaar verblijven (met uitzondering van de vakantiehuizen die geen ruimte voor een ledikant hebben, zoals vermeld in de catalogus). Het kind slaapt in het ledikant.

      Hoe kan ik mijn adresgegevens wijzigen?

      Ben je verhuisd? Wijzig je adresgegevens door in dit formulier "toegang tot uw persoonlijke gegevens" te selecteren en daar aan te geven dat je je gegevens wil wijzigen en en het nieuwe adres in te geven.

      Kan ik tickets kopen voor een attractiepark dat zich in de buurt van mijn Center Parcs bevindt?

      Dat kan! Je kunt exclusieve meerdaagse toegangskaarten boeken voor Plopsa Indoor in Coevorden of de WILDLANDS Adventure Zoo in Emmen wanneer je een boeking maakt voor in De Huttenheugte of Parc Sandur. Dit kun je zowel tijdens het boeken van je verblijf als achteraf doen. Je kunt ook je tickets boeken voor de Disneyland®-parken alvorens of tijdens je verblijf in Villages Nature® Paris.

      Met wie moet ik contact opnemen als ik vóór mijn verblijf een klacht over Center Parcs heb?

      Center Parcs is er voor jou, ook als je niet tevreden bent over onze diensten vóór jouw verblijf. Indien je het klachtenformulier invult, zoeken wij graag voor jou naar een gepaste oplossing zodat je weer met een positief gevoel uitkijkt naar jouw verblijf.
    • Reserveren en betalen

      Reserveren en betalen

      Worden er reserveringskosten aangerekend?

      De reserveringskosten bedragen € 29,50 per boeking.

      Moet ik bij het plaatsen van een boeking het volledige bedrag voldoen?

      a) Als het totaalbedrag van de reservering meer is dan € 150,00, moet je een aanbetaling doen van 30% met een minimum van € 150,00. Het resterende bedrag van de reservering moet uiterlijk 12 weken voor de begindatum van je verblijf bij Center Parcs worden voldaan.

      b) Reserveringen tot € 150,00 moeten direct volledig worden betaald.

      c) Reserveringen die minder dan 12 weken voor het verblijf worden gemaakt, moeten volledig worden betaald door middel van een telefonische machtiging of een creditcard.

      Heb ik herroepingsrecht?

      De bevestiging of factuur moet direct na ontvangst op juistheid worden gecontroleerd. Fouten of vergissingen moeten binnen 24 uur na de datum van de bevestiging of factuur en vóór de start van het verblijf schriftelijk worden gemeld. Neem zo snel mogelijk contact op met het kantoor waar je de reservering hebt gemaakt als je 24 uur na het maken van de reservering nog geen bevestiging of factuur hebt ontvangen. Als je de reservering via het internet hebt gemaakt, kun je contact opnemen met ons Customer Contact Center: 010 798 0980 (gebruikelijke belkosten)

      Hoe kan ik betalen als ik een boeking maak op de website of via een Customer Contact Center?

      Je kunt betalen met je creditcard of via internetbankieren (iDeal). Het is niet mogelijk om je betaling per post te versturen.

      Met welke kaarten kan ik betalen?

      We accepteren de volgende creditcards: Visa, Euro/Mastercard en American Express.

      Geldt er een betalingstoeslag?

      Er is geen betalingstoeslag, maar het is mogelijk dat je creditcardverstrekker een standaardtoeslag hanteert.

      Wat is het beleid van Center Parcs bij groepsvakanties van jongeren?

      Groepen jongeren, waaronder wordt verstaan een groep van minimaal vier personen, hoofdzakelijk jonger dan 21 jaar en zonder begeleiding van ouder of voogd, worden niet toegelaten op de Center Parcs parken. Center Parcs behoudt zich het recht voor groepen die voldoen aan genoemde omschrijving te weigeren. Om problemen bij aankomst te vermijden adviseren wij je om vóór het maken van jouw definitieve boeking bij vragen of twijfel contact met het Contactcenter op te nemen.

      Hoe oud moet je zijn om een boeking te mogen maken bij Center Parcs?

      De hoofdboeker van de reis moet minimaal 21 jaar zijn op het moment van boeken. Center Parcs neemt enkel boekingen in behandeling van personen die 21 jaar of ouder zijn. Boekingen waarbij de boeker jonger is dan 21 jaar worden niet als geldig beschouwd. De hoofdboeker is tevens aansprakelijk voor alle medereizigers die in de boeking zijn opgenomen. De correspondentie van de boeking zal in zijn geheel verlopen via de hoofdboeker.

      Hoe kan ik betalen met een cadeaubon?

      Digitale voucher
      Als je via de website boekt, kun je de code van je
      digitale voucher invullen in stap 3 van de reservering -> betaling.

      Reguliere cadeauvoucher
      Als je over een papieren cadeauvoucher ter waarde van een bepaald bedrag beschikt, kun je een boeking plaatsen door contact op te nemen met ons Customer Contact Center op het volgende telefoonnummer: 0031 (0)10 798 0980. We zullen bij het maken van de boeking de code van je voucher noteren. Je wordt geadviseerd om een kopie van je voucher te maken en het origineel samen met je boekingsnummer naar het volgende adres te sturen:

      Shared Service Center
      Kempervennendreef 8
      5563 VB Westerhoven
      Nederland

    • Vragen omtrent Terhills Resort

      Vragen omtrent Terhills Resort

      Wat is het verschil tussen Terhills Resort en andere Center Parcs parken?

      Het nieuwe vakantieresort Terhills Resort by Center Parcs onderscheidt zich op meerdere vlakken ten opzichte van andere Center Parcs parken. Met slechts 250 cottages is het resort kleinschaliger dan andere Center Parcs parken. Een premium beleving staat voorop: zo zijn alle accommodaties vrijstaand en voorzien van een stijlvolle inrichting. Ook is er een culinair restaurant met een prachtig uitzicht over het meer. De natuur staat centraal bij alles wat we doen op het resort. Dit zie je terug in het interieur en het activiteitenaanbod zoals de vele natuuractiviteiten en –workshops. Meer dan bij Center Parcs, speelt de directe omgeving van het resort een belangrijke rol. Zo vormt het resort de poort tot het enige nationale park van België en zijn er mogelijkheden om in de directe omgeving naast het park te waterskiën, shoppen en te ontspannen in een luxe wellness center. Kenmerkende Center Parcs elementen zoals de Aqua Mundo en de Market Dome zijn niet aanwezig op het resort. Wel is er een zwembad (zie vraag 2) en een Country Club (zie vraag 3).

      Is er een Aqua Mundo in het resort?

      Er is geen Aqua Mundo in Terhills Resort. Wel is er een zwembad, de Aqua Garden, waar je een ontspannen duik kunt nemen en kunt relaxen. De Aqua Garden heeft een binnenbad met stroomversnelling, buitenbad, jacuzzi en een kinderbad. Er zijn geen glijbanen of wildwaterbaan.

      Is er een Market Dome in het resort?

      Er is geen tropische Market Dome in Terhills Resort. Wel is er een Country Club: een prachtig gebouw met panoramisch uitzicht over het meer waar alle centrale faciliteiten samenkomen. In de Country Club bevinden zich een culinair restaurant met (verwarmd) terras, een kleine supermarkt, een indoor speeltuin, een Kids Club, een workshopruimte, het Cycle Center en de receptie.

      Wat is het overige product- en activiteitenaanbod?

      In het resort is genoeg te doen voor alle leeftijden. Zo is er een indoor speeltuin, een kinderboerderij, een mini-golfbaan en een gevarieerd aanbod aan workouts, workshops en natuuractiviteiten. Ook zijn er elektrische bootje te huur waarmee vanaf de centrale faciliteiten zó het meer opgevaren kan worden. In de directe omgeving van het resort is een waterskibaan, een wellness complex en een shopping outlet. Ook kun je heerlijk wandelen en fietsen in Nationaal Park Hoge Kempen.

      Zijn alle activiteiten in en rond het resort bij de prijs inbegrepen?

      Niet alle activiteiten in en in de directe omgeving van het resort zijn bij de prijs inbegrepen. Een deel van het activiteitenaanbod in het resort is wel bij de prijs inbegrepen, zoals het gebruik van het zwembad Aqua Garden. Gasten kunnen tegen een gereduceerd tarief gebruikmaken van de faciliteiten in de omgeving, zoals het Terhills Cablepark en Elaisa Wellness (zie ook vraag 13 en 14).

      Is Terhills Resort geschikt voor kinderen?

      Ja, het resort is zeker geschikt voor kinderen. Zo is er een zwembad en zijn er voldoende kinderactiviteiten voor alle leeftijden, zoals een binnenspeeltuin (zie ook vraag 4). Uiteraard is het resort ook een prachtige bestemming voor gasten zonder kinderen.

      Wat voor een type accommodaties zijn er in het resort?

      In Terhills Resort zijn er cottages voor 2 tot 12 personen. Je kunt kiezen uit de luxeniveaus VIP en Exclusive. Alle cottages zijn vrijstaand en een gedeelte van de cottages heeft een eigen steiger, zodat je vanaf je accommodatie met een elektrische huurboot naar het meer en de Country Club kunt varen.

      Zit een elektrische boot bij mijn accommodatie inbegrepen?

      Nee, de elektrische huurboot is niet bij de accommodatie inbegrepen. Tijdens het boeken van je verblijf kun je een boot bijboeken. Let op: je kunt alleen een boot bijboeken als je een cottage boekt met eigen steiger (zie vraag 9).

      Hebben alle cottages een eigen steiger?

      De VIP Lakeside en Exclusive Lakeside hebben sowieso een eigen steiger. Sommige andere cottages hebben ook een steiger, deze dienen geboekt te worden door middel van voorkeursligging.

      Zijn er ook rolstoelvriendelijke cottages in het resort?

      Er zijn rolstoelvriendelijke (mindervaliden) cottages beschikbaar voor 4 en 6 personen.

      Is er gratis Wi-FI beschikbaar in het resort?

      Er is gratis streaming Wi-Fi beschikbaar in Terhills Resort.

      Zijn huisdieren toegestaan in het resort?

      Huisdieren zijn toegestaan in de cottages: 1 huisdier in de 2, 4- en 6 persoonscottages en 2 huisdieren in de 8- en 12 persoonscottages. Je kunt een huisdier selecteren tijdens het maken van een boeking.

      Is er een ontbijtservice inbegrepen bij een verblijf?

      Bij Terhills Resort is een ontbijtservice niet inbegrepen. Gasten kunnen tegen betaling genieten van een kwalitatief ontbijt in de Country Club.

      Hebben alle cottages een sauna?

      De Exclusive en Exclusive Lakeside cottages hebben een sauna. Het betreft een buitensauna (infraroodcabine). De VIP cottages hebben geen sauna.

      Wat is het culinaire aanbod in het resort?

      In de Country Club bevindt zich een culinair restaurant waar gasten de hele dag terecht kunnen. Van ontbijt, tot lunch, diner en borrel. Het (verwarmde) terras biedt een spectaculair uitzicht over het meer en binnen is er een fijne bar en lounge met een haardvuur. In de kleine supermarkt kunnen gasten terecht voor verse broodjes en de belangrijkste benodigdheden voor in de cottage.

      Zijn er shops in het resort?

      Er is een kleine supermarkt voorzien in de Country Club. Hier kunnen gasten terecht voor verse broodjes en de belangrijkste benodigdheden voor in de cottage. Er zijn geen andere shops aanwezig in de Country Club. Uitgebreid winkelen kan in het nabijgelegen Maasmechelen Village.

      Zijn er wellness-faciliteiten in het resort en zijn er -arrangementen beschikbaar?

      Op loopafstand van het resort bevindt zich Elaisa Wellness: een prachtig wellness-complex met onder andere tien sauna’s en vier baden. Gasten kunnen een arrangement bijboeken bij hun verblijf en daarmee genieten van een voordelig tarief.

      Wanneer opent Terhills Resort?

      Eind mei, 2021.
    • Beheer mijn boeking

      Beheer mijn boeking

      Hoe weet ik zeker dat mijn boeking werd geregistreerd?

      We sturen binnen 30 minuten een boekingsbevestiging naar je e-mailadres. Je kunt de gegevens en factuur van je reservering bekijken door in te loggen op je persoonlijke omgeving in Mijn Center Parcs of in de Center Parcs-app. Houd er rekening mee dat je geen informatie over je boeking per post zult ontvangen.

      Hoe wijzig ik de locatie/data van mijn verblijf?

      Je kunt wijzigingen in je boeking aanbrengen door contact op te nemen met het Customer Contact Center via het volgende nummer: 010 798 09 80 (gebruikelijke belkosten)

      Als je wijzigingen wilt aanbrengen in een boeking die al is geplaatst, is Center Parcs niet verplicht deze wijzigingen door te voeren. Center Parcs bepaalt zelf of en in hoeverre wijzigingsverzoeken worden gehonoreerd. Voor elke wijziging die je uiterlijk 4 weken voor aankomst in een eerder gemaakte boeking aanbrengt, wordt € 49,50 aan wijzigingskosten in rekening gebracht. Deze kosten komen te vervallen als je een aanvullende boeking maakt voor een duurdere periode of cottage, of als je je boeking omruilt voor een duurdere periode of cottage. In principe kun je in de 4 weken vóór aankomst geen wijzigingen meer aanbrengen. Als je je boeking wilt wijzigen naar een goedkopere periode of cottage, of als je deels of volledig annuleert binnen 4 weken voor aankomst, wordt het totaalbedrag van je oorspronkelijke boeking in rekening gebracht. Als je meer dan één cottage hebt geboekt en je dit aantal wilt verlagen, gelden de annuleringsvoorwaarden die in paragraaf 11 van de Algemene voorwaarden staan vermeld.

      Is het mogelijk om de locatie van mijn accommodatie uit te kiezen?

      Ja, je kunt de locatie en/of indeling van je accommodatie kiezen. Je vindt deze optie tijdens het maken van de reservering onder Cottage Services. Onderaan deze pagina vind je “locatievoorkeur”. Locatievoorkeur voor 1 cottage: € 33, locatievoorkeur voor 2 t/m 4 cottages: € 44, locatievoorkeur voor 5 of meer cottages: € 55.

      Waar kan ik de betalingsstatus van mijn boeking bekijken?

      Als je een overzicht wilt bekijken van je openstaande en reeds gemaakte betalingen, log je in op Mijn Center Parcs. Het totale factuurbedrag en de betalingsstatus van je factuur kun je bekijken onder "Mijn boeking" of in de Center Parcs-app.

      Je kunt ook contact opnemen met het Customer Contact Center via het nummer: 010 798 09 80 (gebruikelijke belkosten).

      Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

      Je kunt je boeking annuleren door te bellen naar 010 798 0980 (gebruikelijke belkosten)
    • Mijn verblijf

      Mijn verblijf

      Welke documenten heb ik nodig voor het inchecken?

      Voor de check-in heb je alleen je boekingsnummer en je paspoort of identiteitskaart nodig.

      Met een e-ticket kun je sneller inchecken. Je e-ticket is de elektronische bevestiging die je thuis alvast kunt afdrukken via Mijn Center Parcs of je kunt er een aanmaken in de app en deze bij aankomst tonen. Je e-ticket is beschikbaar zodra je je verblijf volledig hebt betaald en de gegevens van je medereizigers hebt ingevuld. Het e-ticket kan tot 48 uur voor aankomst worden afgedrukt.


      Als je geen e-ticket hebt, vragen we je vriendelijk om een afdruk van je boekingsbevestiging mee te nemen.

      Hoe laat kan ik inchecken?

      Je kunt vanaf 15.00 uur inchecken.

      Hoe laat moet ik uitchecken?

      We vragen je vriendelijk om uiterlijk 10.00 uur op maandag t/m zaterdag en uiterlijk 12.00 uur op zondag je sleutels of digitale armband in te leveren.

      Vanaf/tot hoe laat kan ik op de dag van aankomst en vertrek van de faciliteiten gebruikmaken?

      Je kunt een hele dag bij Center Parcs genieten, zelfs voordat je cottage beschikbaar is of nadat je de sleutel of digitale armband voor je cottage hebt ingeleverd: je mag vanaf 10.00 uur op de dag van aankomst van alle faciliteiten in het park gebruikmaken, tenzij het park tijdelijk is gesloten voor de aanvang van je verblijf. Op de dag van vertrek vragen we je je cottage voor 10.00 uur te verlaten voor de schoonmaak, maar je mag de rest van de dag nog genieten van de faciliteiten in het park, tenzij het park tijdelijk is gesloten na het eind van je verblijf.

      Waar kan ik tijdens mijn verblijf gratis parkeren?

      Houd er rekening mee dat auto's en andere gemotoriseerde voertuigen officieel in de parken zijn verboden. Hierop wordt alleen een uitzondering gemaakt voor het laden en lossen van bagage op de dag van aankomst en vertrek. Er is bij de ingang van het park gratis parkeergelegenheid beschikbaar voor alle gasten van Center Parcs.

      Mensen met een lichamelijke beperking mogen echter op vertoon van hun gehandicaptenparkeerkaart hun auto voor hun cottage parkeren. Dit geldt ook voor personen met een tijdelijke lichamelijke beperking. Deze uitzondering wordt bij aankomst in het park toegekend.

      Is er in de parken gratis Wi-Fi beschikbaar?

      Er is gratis standaard Wi-Fi beschikbaar in:

      • Alle cottages, appartementen en de Market Dome in onze Nederlandse, Belgische en Duitse parken
      • Villages Nature® Paris en alle VIP- en Exclusive cottages in onze Franse parken


      Gratis streamingWi-Fi is beschikbaar in:

      • Alle hotelkamers in Nederland, België en Duitsland
      • VIP- en Exclusive cottages en appartementen in onze vakantieparken in Nederland, België en Duitsland
      • Marina Suites, Boomhuizen en Woonboten in Nederland, België en Duitsland
      • Terhills Resort (B)

      Hoe kan ik arrangementen, activiteiten en services in het park boeken?

      Arrangementen, activiteiten en services kunnen worden geboekt bij de receptie of het informatiepunt van het park.

      Services en activiteiten kunnen ook worden geboekt in je persoonlijke omgeving in Mijn Center Parcs en in de Center Parcs-app. Activiteiten kunnen ter plaatse ook in de kiosk worden geboekt.

      Wat zijn de huishoudelijke regels?

      Om het verblijf in het park voor alle gasten zo aangenaam mogelijk te maken, dienen gasten zich aan de gedragsregels houden die worden vermeld in het huishoudelijk reglement. Je kunt dit bij aankomst bij de receptie opvragen.

      In welke parken ontvang ik een digitale armband en waar kan ik die voor gebruiken?

      In Park Zandvoort, De Eemhof, Terhills Resort (B), Park De Haan (B), Park Allgäu (D), Bispinger Heide (D), Park Hochsauerland (D), Le Lac d'Ailette (F), Les Trois Forêts (F), Villages Nature® Paris (F), Les Bois-Francs (F) en Le Bois aux Daims (F) ontvang je bij aankomst in het park een digitale armband. Met deze armband heb je toegang tot jouw accommodatie, de AquaMundo en kluisjes in de Aqua Mundo. Verder kun je de armband gebruiken voor de digitale vouchers voor arrangementen en activiteiten. In de loop van 2021 worden de digitale armbanden ook in Het Heijderbos, De Kempervennen, De Huttenheugte en Erperheide (B) beschikbaar.

      Met wie kan ik contact opnemen als ik een klacht heb tijdens mijn verblijf bij Center Parcs?

      Wij vinden het erg jammer dat jouw verblijf niet naar verwachting verloopt. Graag willen wij je verder helpen. Wij vragen je om naar de receptie van het park te gaan om jouw ontevredenheid te melden. Je kan ook gebruikmaken de WhatsApp service die beschikbaar is op al onze parken in Nederland, België en Duitsland (m.u.v. Parc Sandur). Wij doen ons uiterste best om goede herinneringen aan jouw verblijf te creëren.

      Met wie kan ik contact opnemen als ik na mijn verblijf een klacht over Center Parcs wil indienen?

      Wij vinden het erg jammer dat wij niet aan jouw verwachtingen hebben voldaan. De medewerkers op het park doen hun uiterste best om het de gast het naar hun zin te maken. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt. Center Parcs streeft naar tevreden gasten die aangename momenten beleven op de parken. Wij willen dan ook graag jouw klacht in behandeling nemen zodat je met een positief gevoel kan terugblikken op jouw verblijf. Wij vragen je om het klachtenformulier in te vullen. Binnen een termijn van 5 dagen ontvang je van ons een reactie.
    • Verzekering

      Verzekering

      Wat dekt de annuleringsverzekering?

      Center Parcs-reisverzekeringen zijn op maat gemaakt voor jou om je de meest geschikte dekking te bieden in geval van onverwachte gebeurtenissen vóór, tijdens of na jouw verblijf bij Center Parcs. 

      Vertrek goed beschermd, met naar keuze: 
      -       Het pakket Annulering
      -       Het pakket Volledige bescherming

      De verzekering dekt alle gebruikers van de accommodatie, zelfs wanneer deze niet allemaal tot hetzelfde gezin behoren!

      Met het pakket Annulering worden jouw gemaakte annuleringskosten vergoed volgens de tabel in de algemene verkoopwaarden en verzekeringsvoorwaarden, indien je om een geldige reden niet kunt verblijven bij Center Parcs. En dit zonder eigen risico in geval van ziekte, ongeval, werkgerelateerde gebeurtenis of zware materiële schade. 

      Het pakket Volledige Bescherming omvat een annuleringsverzekering en daarnaast verschillende garanties die je beschermen in geval van onvoorziene gebeurtenissen tijdens en na je verblijf.

      -       Compensatie voor het onderbreken van je verblijf of activiteiten indien je eerder moet vertrekken vanwege een ziek familielid of bij een noodsituatie bij je thuis. Of indien er iets is misgegaan met jouw bagage. 
      -       Compensatie indien je niet gebruik hebt kunnen maken van de eerste dagen van jouw verblijf
      -       Bijstand (repatriëring, medische kosten, bezoek van naasten bij ziekenhuisopname, vervangende chauffeur enz.)
      -       Autopechhulp, wettelijke aansprakelijkheid, enz.

      Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

      Om jouw reservering te annuleren, klik hier.

      Bij annulering zijn de volgende bepalingen van toepassing:
      a) Bij annulering meer dan 4 weken vóór aanvang van het verblijf is 30% van de huursom verschuldigd met een minimum van €150,00.
      b) Bij annulering binnen 4 weken vóór aanvang van het verblijf is de volledige huursom verschuldigd.
      c) Bij voortijdige beëindiging van het verblijf, is het totaalbedrag van de boeking verschuldigd.

      De betaling van het bepaalde onder a, b en c dient uiterlijk binnen 14 dagen na de factuurdatum in het bezit te zijn van Center Parcs.

      Ik heb geen annuleringsverzekering afgesloten

      Ons pakket Volledige Bescherming, afgesloten bij Europ Assistance, dekt je in geval van annulering of onvoorziene gebeurtenissen tijdens je verblijf.

      De verzekering kan niet worden toegevoegd na het registreren van je reservering. De verzekeringspremie moet volledig betaald worden tijdens de reservering en wordt niet terugbetaald.