-
Mijn verblijf voorbereiden (17)
Mijn verblijf voorbereiden
1. Op welke dagen kan ik aankomen?
Je kan elke dag aankomen voor een verblijf van 2 t/m 7 nachten, met uitzondering van zondag. De aankomstdagen in vakantieperioden zijn beperkt. Je vindt alle mogelijkheden in de boekingstool.
2. Wat betekent het aantal Birdies voor jullie vakantie?
In elk park van Center Parcs beleef je een unieke vakantie-ervaring, weer of geen weer. Compleet ingerichte cottages in de mooiste natuur, het unieke subtropische zwemparadijs Aqua Mundo en veel activiteiten binnen en buiten. Toch verschillen de parken van elkaar. Dat verschil maken we duidelijk met het aantal ‘Birdies’.
3. Wat is een Friend en hoe word ik Friend?
Een Friend is een trouwe gast die in 36 maanden minstens drie keer een vakantie bij Center Parcs heeft gevierd. Je hoeft zelf niets te doen. Als je drie keer in 36 maanden bij Center Parcs te gast bent geweest, profiteer je bij je derde boeking van vele extra’s.
Om te profiteren van extra's zoals de Early Check-in of het gratis extra kindermeubilair, dien je na het inloggen terug te gaan naar stap 1 van je boeking en deze onder "services" te selecteren.4. Welke services en activiteiten zijn inbegrepen in de prijs van mijn cottage?
Bij de huurprijs van iedere cottage* is inbegrepen:
• BTW volgens de richtlijnen van de BTW administratie van het land van bestemming
• Eindschoonmaak
• Toegang tot de Aqua Mundo (exclusief sauna, Turks-stoombad, hydrojet, snelbruiner, zonnebank en Flow Rider)
• Gas en elektriciteit
• Waterverbruik
Bij de huur van een cottage* behorend tot de classificatie VIP en Premium zijn bijkomende onderdelen inbegrepen (zie www.centerparcs.nl/cottages). Center Parcs behoudt zich het recht voor om in geval van bijzondere acties (bepaalde) bijkomende onderdelen uit te sluiten.
In Villages Nature® Paris is bij de reservering van je accommodatie het volgende inbegrepen:- Onbeperkt toegang tot onze 5 recreatiewerelden (onder voorbehoud van de maximumcapaciteit): Aqualagon, BelleVie Farm, Forest of Legends, Extraordinary Gardens en Lakeside Promenade, samen met een groot scala van sportactiviteiten en entertainment
- Opgemaakte bedden bij aankomst, een handdoekenpakket en de eindschoonmaak van je accommodatie
- Wi-Fi op het hele park
Om je verblijf nog persoonlijker te maken, is het mogelijk om extra diensten aan je reservering toe te voegen, zoals de toegangskaartjes voor Disneyland® Paris en de verhuur van fietsen.
De prijzen van Villages Nature® Paris omvatten alle nationale belastingen en de huur van een volledig uitgerust appartement of cottage, inclusief water, elektriciteit en verwarming. De tarieven zijn exclusief administratiekosten, toeristenbelasting en een eventuele verzekeringspremie (te betalen tijdens de reservering).5. Hoe reserveer ik een activiteit?
Tijdens het boeken van je accommodatie, kun je ook activiteiten kiezen en deze meteen bijboeken. Ook na het boeken kun je op elk gewenst moment een activiteit boeken met je persoonlijke Mijn Center Parcs-account. Of tijdens je verblijf, met de Center Parcs-app / Villages Nature® Paris-app – super makkelijk! Ook kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice op het nummer:
Center Parcs: 0900 277 0277 (€0,30 p/m)
Villages Nature® Paris: 040 - 808 05 22 (lokaal tarief)6. Waar vind ik een parkplattegrond?
Op de homepage van onze website centerparcs.nl kan je bovenaan in het menu klikken op "vakantieparken". Wanneer je hier het desgewenste park aanklikt, word je meteen doorgestuurd naar de homepage van dit park.
Hier kan je onder de centrale foto, rechts in het submenu, klikken op "route & plattegrond" waarna je kan klikken op "Open de plattegrond" om deze te raadplegen.
Heb je een verblijf geboekt, dan vind je deze informatie ook op je persoonlijke Mijn Center Parcs-account of in de Center Parcs-app / Villages Nature® Paris app.7. Mag ik mijn huisdier meebrengen?
Het meenemen van jouw huisdier is toegestaan (maximaal 2 huisdieren per cottage*), maar omdat dit extra schoonmaak met zich meebrengt, rekenen wij per huisdier €16,50 per weekend/midweek en €24,50 per week aan (gekooide huisdieren gratis). Bij boeking en bij aankomst in het park moeten de huisdieren aangemeld worden. Huisdieren zijn niet toegestaan in de centrale voorzieningen, in hotels, hotelappartementen en bepaalde cottagetypen. Je huisdier dient vrij te zijn van enig ongedierte. Buiten de cottage* is het verplicht jouw hond aan de leiband te houden. De tarieven voor onze parken in Frankrijk wijken af van bovengenoemde tarieven en zijn bij boeking op aanvraag beschikbaar.
In Villages Nature® Paris is het mogelijk om je kat of hond mee te nemen (maximaal 1 huisdier per accommodatie), op vertoon van een anti-hondsdolheidscertificaat. Deze optie voeg je toe tijdens het maken van de reservering.8. Kunnen we een dagbezoek brengen aan het park, zonder een accommodatie te boeken?
Dat kan zeker! Zo kun je een dagje komen zwemmen of een kinderfeestje vieren. Je kunt de kaartjes voor dagtoegang hier bestellen. Je kan eventueel ook contact opnemen met het park waar je wilt gaan zwemmen. Je vindt de contactgegevens per park door op 'route en plattegrond' te klikken.
In Villages Nature® Paris is het ook mogelijk om een dagticket te reserveren op de website of telefonisch via +33 17 649 78 12 (hiervoor worden de kosten van een internationaal gesprek in rekening gebracht). Met een dagticket heb je onbeperkt toegang tot de 5 recreatiewerelden en een selectie van activiteiten.
9. Hoe kan ik een mindervalidencottage reserveren?
Het is mogelijk om bij Center Parcs cottages te huren, die geschikt zijn voor mindervaliden. Deze cottages zijn aangepast voor rolstoelgebruikers en hebben bijvoorbeeld een lager keukenblok, geen drempels, bredere deurposten en een aangepaste badkamer (zonder bad). Ook het toilet is aangepast.
Hieronder vind je een overzicht van de parken met aangepaste cottages:
- De Eemhof (NL), type EH461, 4-persoons Original Premium
- Bispinger Heide (D), type BS469, 4-persoons Original Premium
- Erperheide (B), type EP086, 4-persoons Original Comfort
- Hochsauerland (D), type SL777, 4-persoons Original Comfort
- Port Zélande (NL), type PZ738, 6-persoons Original Comfort
- Zandvoort (NL), type ZV719, 6-persoons Original Premium
Voor de Franse parken kan je de plattegrond van het park raadplegen. De cottages zijn in het rood aangegeven. Daarnaast zijn er ook rolstoeltoegankelijke cottages, hierbij is enkel de toegangsweg naar de cottage goed toegankelijk voor een rolstoelgebruiker. De cottage zelf is niet aangepast!
De centrale faciliteiten (Aqua Mundo, Market dome,…) zijn aangepast voor mensen met een beperkte mobiliteit.
In Villages Nature® Paris besteden we veel aandacht aan het waarborgen van de toegankelijkheid en de inrichting van onze appartementen en cottages voor mindervaliden. Neem contact op met onze medewerkers om een cottage te reserveren die het best aan je verwachtingen voldoet.10. Hoe kan ik een brochure aanvragen?
Via de deze link kan je online een brochure raadplegen. Je kan uiteraard de brochure ook bestellen, klik daarvoor hier.
11. Hoe kan ik mijn adresgegevens wijzigen?
Ben je verhuisd? Laat het ons weten!
Neem contact op met onze klantenservice op het nummer dat je op onze website kunt vinden.12. Kan ik tickets voor Disneyland® Parijs kopen?
Bij een verblijf van 2 nachten of meer, kun je tickets voor Disneyland® Parijs kopen, tegelijkertijd met de boeking van het verblijf. Ga hiervoor naar de stap “verblijfsopties” en kijk in de sectie “arrangementen – activiteiten”.
Tickets voor Disneyland® Parijs zijn ook direct verkrijgbaar in het Welcome House.
-
Reserveren en betalen (25)
Reserveren en betalen
1. Worden er reserveringskosten aangerekend?
Ja deze worden additioneel in rekening gebracht en bedragen zowel voor een telefonische boeking als voor een internetboeking €29,50.
2. Moet ik het totale bedrag meteen betalen op het ogenblik dat ik de reservering maak?
a) Bij boekingsbedragen boven de € 150,00 dien je een voorafbetaling van 30% te doen met een minimum van € 150,00. Het restant van het boekingsbedrag moet uiterlijk 12 weken voor aanvang van het verblijf in het bezit zijn van Center Parcs.
b) Boekingsbedragen tot € 150,00 dien je onmiddellijk in het geheel te voldoen.
c) Bij boeking binnen 12 weken voor aanvang van je verblijf moet het gehele boekingsbedrag ineens voldaan worden.3. Heb ik herroepingsrecht?
De bevestiging/ factuur dien je direct na ontvangst op juistheid te controleren. Eventuele of beweerde onjuistheden dienen altijd schriftelijk kenbaar gemaakt te worden, uiterlijk 10 dagen na datum van de bevestiging/ factuur en vóór aanvang van het verblijf. Ben je binnen 10 dagen na de boeking niet in het bezit van een bevestiging/factuur, dan dien je zo spoedig mogelijk contact op te nemen met het kantoor waar je geboekt hebt.
4. Hoe moet ik betalen als ik via internet boek?
Je kan betalen met een credit card of via online banking.
5. Hoe moet ik betalen als ik telefonisch boek?
- Tot 30 dagen voorafgaand aan jouw verblijf, kan je jouw verblijf betalen met: creditcard, overschrijving, vouchers of cadeaubonnen.
- Minder dan 30 dagen voor jouw verblijf, kan je de betaling van 100% van jouw verblijf doen via creditcard, vouchers of cadeaubonnen (onder de daarvoor opgestelde voorwaarden).6. Kan ik mijn betaling per post versturen?
Het is niet mogelijk om je overschrijving via de post te versturen.
7. Welke bankkaarten worden aanvaard?
Credit card, mastercard, american express, bankkaart.
8. Worden er kosten voor de betaling aangerekend?
Er worden geen kosten aangerekend voor de betaling.
9. Hoe kan ik betalen met een cadeaubon?
Indien je beschikt over een digitale cadeaubon kan je deze tijdens het boeken ingeven in het betaalscherm onder het item "cadeaubonnen".
Beschik je over een papieren cadeaubon met een geldwaarde, dan maak je de boeking het best telefonisch. Op die manier kan de code van de bon meteen in de boeking vermeld worden. Je dient een kopie te maken van de bon voor jezelf en de orginele bon met vermelding van je boekingsnummer op te sturen naar:
Shared Service Center
Kempervennendreef 8
5563VB Westerhoven
Na ontvangst en controle van de bon wordt deze in de boeking verwerkt. Er wordt geen geld teruggegeven op de cadeaubonnen.10. Wat is inbegrepen in de prijs van een cottage?
Bij de huurprijs van iedere cottage* is inbegrepen:
• BTW volgens de richtlijnen van de BTW administratie van het land van bestemming
• Eindschoonmaak
• Toegang tot de Aqua Mundo (exclusief sauna, Turks-stoombad, hydrojet, snelbruiner, zonnebank en Flow Rider)
• Gas en elektriciteit -
Beheer mijn boeking (13)
Beheer mijn boeking
1. Hoe weet ik zeker dat mijn boeking werd geregistreerd?
Na het boeken wordt er meteen een reserveringsnummer toegekend. Dit verschijnt op je scherm.
Je ontvangt een bevestigingsmail op het e-mailadres dat je bij je registratie hebt opgegeven.
Via je persoonlijke pagina op Mijn Center Parcs kun je de details van je boeking raadplegen.2. Hoe kan ik mijn verblijf wijzigen?
Indien je, na de totstandkoming van de boeking, wijzigingen in de boeking wenst aan te brengen, is Center Parcs niet verplicht daaraan te voldoen. Het is ter vrije keuze van Center Parcs of, en in hoeverre, die wijzigingen worden geaccepteerd.
Voor elke wijziging tot maximaal 4 weken voor aankomst in een reeds gedane boeking rekenen wij € 49,50 wijzigingskosten aan.
Deze kosten worden niet aangerekend indien je bijboekt of wijzigt naar een duurdere periode of cottage*. In beginsel kunnen wijzigingen binnen 4 weken voor aankomst niet worden toegestaan.
Bij een wijziging naar een goedkopere periode of cottage* of (een gedeeltelijke) annulering binnen een periode van 4 weken vóór aanvang van het verblijf, ben je de volledige huursom verschuldigd. Indien je na de totstandkoming van de boeking van meer dan één cottage*, het aantal geboekte cottage(s)* wilt verminderen, gelden de annuleringsbepalingen zoals vermeld in de voorwaarden.
Indien je je verblijf wenst te wijzigen dien je hieromtrent telefonisch contact op te nemen met het nummer: 010 - 7980980 (gebruikelijke belkosten).3. Hoe kan ik de locatie van mijn cottage kiezen?
Aan de rand van het water? In de buurt van de Aqua Mundo? Een beetje uit de buurt? Kies zelf de ligging van je cottage. 1 cottage: €33 / vanaf 2 cottages: € 44. Je kunt deze service in stap 3 (Services) van je boeking toevoegen, of later rechtstreeks contact opnemen met onze reserveringscentrale op 010 - 7980980 (gebruikelijke belkosten) door het selecteren van: "Ik heb al een reservering".
In Villages Nature® Paris willen we ervoor zorgen dat je vakantie aan je verwachtingen voldoet, vandaar dat je zelf de locatie van je appartement of cottage voor het uitkiezen hebt. Wil je het liefst een accommodatie aan het meer, nabij de centrale faciliteiten van het park of naast een andere accommodatie? Deze keuze maak je tijdens je reservering.4. Ik heb een vraag over de betaling van mijn boeking
Indien je via Mijn Center Parcs niet de juiste antwoorden omtrent je betaling kunt terugvinden, kun je altijd rechtstreeks contact opnemen met onze reserveringscentrale op 010 - 7980980 (gebruikelijke belkosten).
5. Kunnen we met meer personen dan gepland aankomen?
Wij herinneren je eraan dat een cottage, ontworpen voor een bepaald aantal inwoners, in geen geval mag worden bezet door een groter aantal personen.
Onze huisjes worden goedgekeurd voor het aantal aangegeven personen, het toevoegen van een gast vereist een verandering in type of het boeken van een extra cottage.
6. Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Om jouw reservering te annuleren, klik hier.
Bij annulering zijn de volgende bepalingen van toepassing:
a) Bij annulering meer dan 4 weken vóór aanvang van het verblijf is 30% van de huursom verschuldigd met een minimum van € 150,00.
b) Bij annulering binnen 4 weken vóór aanvang van het verblijf is de volledige huursom verschuldigd.
c) Bij voortijdige beëindiging van het verblijf, is het totaalbedrag van de boeking verschuldigd.
De betaling van het bepaalde onder a, b en c dient uiterlijk binnen 14 dagen na de factuurdatum in het bezit te zijn van Center Parcs. -
Mijn verblijf (22)
Mijn verblijf
1. Welke documenten heb ik nodig om in te checken op het park?
Bij aankomst op het park kun je je aanmelden met je boekingsnummer en een legitimatiebewijs.
Center Parcs vestigt de aandacht op het feit dat, indien de betaling van de boeking (ondanks het verzenden van meerdere aanmaningen) niet voldaan wordt, je geen boekingsnummer, identiteitskaart en betaalmiddel kunt opgeven, je de sleutels van de cottage niet meekrijgt.
Villages Nature® Paris is een innovatieve bestemming die graag met de tijd meegaat. We vragen je daarom voor aankomst online in te checken. Dit betekent dat je alle administratieve procedures (zoals het invullen van het informatieblad, het registreren van je betaalmethode) niet ter plaatse hoeft te doen. Op deze manier bespaar je tijd en kun je direct naar de receptie om je smartarmband, een kaart, praktische informatie en details over de door jou gekozen diensten te ontvangen.2. Hoe laat kan ik inchecken?
Vanaf 15u ontvang je de sleutels van de cottage.
In Villages Nature® Paris ontvang je de sleutels vanaf 15.00 uur op de dag van aankomst. Vergeet niet om online in te checken, zodat je bij aankomst tijd bespaart en zo snel mogelijk kunt genieten van je accommodatie en de rest van je vakantie.3. Hoe laat mag ik uitchecken?
Je dient de sleutels van je cottage op de laatste dag van je verblijf in te leveren vóór 10u.
In Villages Nature® Paris moeten de sleutels op de dag van vertrek worden ingeleverd op de volgende tijdstippen: van maandag tot en met zaterdag voor 10:00 uur en op zondag uiterlijk om 12:00 uur.4. Heb ik al toegang tot het park en de activiteiten alvorens ik heb ingecheckt?
Het is geen enkel probleem om al eerder aan te komen en gebruik te maken van alle faciliteiten en activiteiten op het park. Wens je reeds te gaan zwemmen? Dan kun je je aanmelden aan de receptie, waarna je de tickets voor de aqua mundo meekrijgt. Ook op de laatste dag van je verblijf kun je nog de volledige dag op het park doorbrengen en gebruikmaken van de faciliteiten. Je tickets voor de aqua mundo zijn nog de volledige dag geldig.
5. Parking
De voertuigen van de bezoekers zijn officieel verboden in de parken.
Alleen het laden en lossen van bagage op dagen van aankomst en vertrek is toegestaan. Bij de entree van het park is een gratis parkeerplaats beschikbaar voor de bezoekers.
Echter is het voor mindervalide bezoekers wel toegestaan om hun auto bij de cottage te hebben. De mindervaliden kaart moet dan wel zichtbaar zijn. Ook de tijdelijk mindervalide bezoekers kunnen een autorisatie krijgen. Deze worden afgeleverd bij aankomst in het park.
Villages Nature® Paris:
Auto’s zijn in Villages Nature® Paris niet toegestaan. Het is alleen mogelijk om je bagage te laden of lossen op de dag van aankomst of vertrek. Indien je met de auto komt, zijn er gratis parkeerplaatsen beschikbaar bij de ingang.
Je kunt gebruikmaken van 1 tot 4 parkeerplaatsen, afhankelijk van de door jou gereserveerde accommodatie. Voor dagbezoekers is er een parkeerplaats beschikbaar die zich buiten het park bevindt.6. Is er Wi-Fi op het park?
Er is gratis standaard Wi-Fi aanwezig in:
- Alle cottages, appartementen en de Market Dome van onze vakantieparken in Nederland, België en Duitsland
- VIP- en Exclusive cottages in onze vakantieparken in FrankrijkEr is gratis Streaming Wi-Fi aanwezig in:
- Alle hotelkamers in Nederland, België en Duitsland
- VIP- en Exclusive cottages en appartementen in onze vakantieparken in Nederland, België en Duitsland
- Marina Suites, Boomhuizen en Woonboten in Nederland, België en Duitsland7. Hoe kan ik arrangementen, activiteiten en services boeken op het park?
De services met betrekking tot je cottage en de verschillende activiteiten kunnen aan de receptie gereserveerd worden.
Het reserveren van een tafel voor een restaurant kan bij het desgewenste restaurant of bij de info desk. Reserveringen voor het leveren van maaltijden kunnen vastgelegd worden in de supermarkt.8. Wat zijn de huishoudelijke regels?
Alle gasten dienen zich te houden aan de voor het park vastgestelde regels, waaronder het Huishoudelijk Reglement. Het Huishoudelijk Reglement kan je bij aankomst opvragen bij de Receptie. Overtreding van het Huishoudelijk Reglement kan verwijdering van het park tot gevolg hebben, zonder dat terugbetaling van de huursom of een gedeelte daarvan plaatsvindt. Center Parcs behoudt zich het recht voor wijzigingen aan te brengen in de opzet en openingstijden van de (centrale) faciliteiten in de parken. Onder bijzondere omstandigheden behouden wij ons het recht voor een park tijdelijk te sluiten ofwel volledig aan één partij te verhuren. In dat geval zullen wij je in de gelegenheid stellen een omboeking te maken naar een ander park of kosteloos te annuleren, indien uw boeking door een parksluiting ofwel door voornoemde verhuur geen doorgang kan vinden. Voor het overige bestaat geen recht op enige vergoeding. Wij maken je er tevens op attent dat het mogelijk is dat tijdens je verblijf onderhoudswerkzaamheden in het park worden uitgevoerd, zonder dat je recht hebt op enige vergoeding.
Je kan de huishoudelijke regels voor Villages Nature® Paris hier raadplegen.9. Vuurwerkshow in onze parken?
In al onze parken (m.u.v. Parc Sandur) kun je genieten van een spectaculaire vuurwerkshow tijdens Oud & Nieuw. We zullen je tijdens je aankomst op het park informeren over de exacte locatie van de show.
Eigen vuurwerk: Gezien de grote impact van vuurwerk op de natuur, de omgeving en alle dieren in onze parken, willen we je vriendelijk verzoeken om geen eigen vuurwerk af te steken, zeker niet rondom je cottage, om zo de veiligheid van onze gasten te waarborgen.
-
Verzekering (4)
Verzekering
1. Wat dekt de annuleringsverzekering?
Center Parcs-reisverzekeringen zijn op maat gemaakt voor jou om je de meest geschikte dekking te bieden in geval van onverwachte gebeurtenissen vóór, tijdens of na jouw verblijf bij Center Parcs.
Vertrek goed beschermd, met naar keuze:
- Het pakket Annulering
- Het pakket Volledige beschermingDe verzekering dekt alle gebruikers van de accommodatie, zelfs wanneer deze niet allemaal tot hetzelfde gezin behoren!
Met het pakket Annulering worden jouw gemaakte annuleringskosten vergoed volgens de tabel in de algemene verkoopwaarden en verzekeringsvoorwaarden, indien je om een geldige reden niet kunt verblijven bij Center Parcs. En dit zonder eigen risico in geval van ziekte, ongeval, werkgerelateerde gebeurtenis of zware materiële schade.
Het pakket Volledige Bescherming omvat een annuleringsverzekering en daarnaast verschillende garanties die je beschermen in geval van onvoorziene gebeurtenissen tijdens en na je verblijf.
- Compensatie voor het onderbreken van je verblijf of activiteiten indien je eerder moet vertrekken vanwege een ziek familielid of bij een noodsituatie bij je thuis. Of indien er iets is misgegaan met jouw bagage.
- Compensatie indien je niet gebruik hebt kunnen maken van de eerste dagen van jouw verblijf
- Bijstand (repatriëring, medische kosten, bezoek van naasten bij ziekenhuisopname, vervangende chauffeur enz.)
- Autopechhulp, wettelijke aansprakelijkheid, enz.2. Hoe kan ik mijn boeking annuleren?
Om iw reservering te annuleren, klik hier.
Bij annulering zijn de volgende bepalingen van toepassing:
a) Bij annulering meer dan 4 weken vóór aanvang van het verblijf is 30% van de huursom verschuldigd met een minimum van €150,00.
b) Bij annulering binnen 4 weken vóór aanvang van het verblijf is de volledige huursom verschuldigd.
c) Bij voortijdige beëindiging van het verblijf, is het totaalbedrag van de boeking verschuldigd.De betaling van het bepaalde onder a, b en c dient uiterlijk binnen 14 dagen na de factuurdatum in het bezit te zijn van Center Parcs.
3. Ik heb geen annuleringsverzekering afgesloten
Ons pakket Volledige Bescherming, afgesloten bij Europ Assistance, dekt je in geval van annulering of onvoorziene gebeurtenissen tijdens je verblijf.
De verzekering kan niet worden toegevoegd na het registreren van je reservering. De verzekeringspremie moet volledig betaald worden tijdens de reservering en wordt niet terugbetaald.