Heb je een vraag ?

Onze medewerkers helpen je graag verder

010 798 0980

(gebruikelijke belkosten)

Maandag - Vrijdag: 09.00 - 21.00
Zaterdag: 09.00 - 17.00
Zondag: 10.00 - 17.00

Je kan ook onze FAQ pagina bekijken

FAQ Picture
  • Vragen rondom jouw verblijf en het coronavirus
    Veiligheidsmaatregelen en info m.b.t. reserveren Aqua Mundo
    Mijn verblijf voorbereiden
    Reserveren en betalen
    Vragen omtrent Terhills Resort
    Beheer mijn boeking
    Mijn verblijf
    Verzekering
    • Vragen rondom jouw verblijf en het coronavirus

      Vragen rondom jouw verblijf en het coronavirus

      Wat is de huidige situatie in de parken in Nederland & België?

      Onze parken in Nederland zijn geopend.
      • Wij doen er alles aan om de veiligheid van onze medewerkers en gasten te waarborgen. Zo vragen wij al onze gasten en medewerkers om regelmatig 20 seconden de handen te wassen, te hoesten/niezen in de elleboog, papieren zakdoekjes te gebruiken en het schudden van handen te vermijden.
       Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo is open, inclusief wildwaterbanen, waterglijbanen en kinderbaden. Wij geven al onze gasten de gelegenheid om gebruik te maken van de Aqua Mundo. 
      • De restaurants, bars en terrassen zijn open. Voor toegang tot een bar of restaurant geldt dat vanaf 25 september iedereen vanaf 13 jaar een coronatoegangsbewijs moet kunnen tonen. Iedereen vanaf 14 jaar moet zich hierbij ook kunnen legitimeren. Je kunt een coronatoegangsbewijs krijgen als je volledig gevaccineerd bent, volledig hersteld bent of een negatieve covid-19 test hebt die minder dan 24 uur oud is. 
      • De indoor speelwerelden zoals de winkels, Action Factory, Game Town, Market Dome en Baluba zijn open.
      • Voor de dichtstbijzijnde testlocaties verwijzen wij je naar www.testenvoortoegang.org.
      • Bekijk de Center Parcs-App voor de meest actuele informatie met betrekking tot het gedetailleerde productaanbod, of via onze website.

      Bekijk hier de video over de huidige maatregelen op onze Nederlandse parken. 


      Onze parken in België zijn open.
      • Wij doen er alles aan om de veiligheid van onze medewerkers en gasten te waarborgen. Zo vragen wij al onze gasten en medewerkers om regelmatig 20 seconden de handen te wassen, te hoesten/niezen in de elleboog, papieren zakdoekjes te gebruiken, de 1,5 meter afstand te respecteren en het schudden van handen te vermijden.
      • De Aqua Mundo is open. We garanderen dat gasten elke dag tenminste één keer kunnen zwemmen. 
      • De restaurants, buffetten en terrassen zijn open. Er is geen beperking meer voor het maximum aantal personen aan één tafel. 
      • De indoor faciliteiten zoals de shops, Action Factory, Game Town, Market Dome en Baluba zijn open. De basismaatregelen zoals 1,5 meter afstand houden en een mondmasker dragen zijn verplicht.
      • De beperking betreffende huishoudens en maximum aantal gasten is niet meer van toepassing.
      • Controleer de Center Parcs App voor de meest up-to-date informatie met betrekking tot ons productaanbod, of via onze website

      Wat is de huidige situatie in de parken in Duitsland en Frankrijk?

      Onze parken in Duitsland zijn geopend. Volgens de officiële wetgeving betreffende COVID-19 zijn de beperkingen vastgesteld per deelstaat waar een park is gevestigd en deze kunnen snel veranderen doordat het vooruitzicht op de heropening afhankelijk is van de hoogte van een incidentie van 100/100.000 inwoners in de regio waar onze parken zijn gevestigd. 

      Vanwege de verschillende COVID-19 wetgevingen in de deelstaten waar onze parken zich bevinden, vragen wij onze gasten om de huidige geldende maatregelen zelf te controleren. Houd in de gaten dat deze maatregelen voortdurend kunnen veranderen. 


      Geldig voor alle parken in Duitsland:

      Nederlandse gasten mogen over de grens reizen voor bestemmingen in Duitsland, België en Frankrijk.
      - Iedereen die naar Duitsland reist, ongeacht de manier waarop of het voertuig waarmee hij reist, moet zich online laten registreren via de digitale toegangsregistratie voordat hij Duitsland binnenkomt: https://www.einreiseanmeldung.de  Daarnaast moet je een bewijs hebben dat je negatief getest bent (snelle antigeentest niet ouder dan 48 uur, PCR-test niet ouder dan 72 uur) of moet je kunnen aantonen dat je volledig gevaccineerd of hersteld bent. Dan is quarantaine niet nodig.
      - Voor aankomst in onze parken in Duitsland moeten de gasten negatief getest zijn (bewijs is nodig, PCR of snelle antigeentest), hersteld zijn van COVID-19 of gevaccineerd zijn tegen COVID-19 (bewijs is nodig). Ook hier moet een bewijs worden getoond bij de check-in van onze parken. Het is een voorwaarde voor het betreden van een park in Duitsland met inbegrip van de Aqua Mundo, Market Dome, centrale faciliteiten en activiteiten.
      - Bekijk de huidige openingstijden in de Center Parcs app.
      - Als gevolg van de beperking van de groepsgrootte kunnen er wijzigingen optreden in het aanbod van activiteiten. Raadpleeg de Center Parcs App voor de meest actuele informatie over het gedetailleerde productaanbod, of via onze website: https://www.centerparcs.nl/nl-nl/zorgeloze-vakantie_sck
      - We vragen onze gasten om de incidentie per regio waar onze parken gevestigd zijn in de gaten te houden en zich op de hoogte te stellen van wat zij mogen doen volgens de officiële wetgeving zoals de "Bundesnotbremse" en de wetgeving van de specifieke federale staten: https://experience.arcgis.com/experience/478220a4c454480e823b17327b2bf1d4/page/page_0/


      Als jouw boeking dankzij de wet- en regelgeving van de lokale overheid niet mogelijk is, zal Center Parcs via SMS en/of e-mail contact opnemen met je en je omboeken naar een andere datum/park/land. 


      Park Nordseeküste: 
      - Alle gasten moeten bij aankomst een negatieve Covid-19 test hebben (niet ouder dan 24 uur, niet nodig voor kinderen onder de 15 jaar) or volledig gevaccineerd of hersteld zijn (>28 dagen <6 maanden). Er bevindt zich een test centrum 500 meter van het park. Let op: bekijk ook de informatie hierboven bij "Geldig voor alle parken in Duitsland".
      - Alle activiteiten en faciliteiten zijn open. Aqua Mundo met een beperkte capaciteit (50%).
      - Met een incidentie onder de 35 per 100.000 zijn er geen testen meer nodig op het park.
      - Als de 7 daagse incidentie lager is dan 10 per 100.000, zit er geen beperkt maximum meer aan het aantal personen per cottage. 

      • Bispinger Heide:
      - Alle gasten moeten voor aankomst een negatieve Covid-19 test hebben (niet ouder dan 24 uur, niet nodig voor kinderen onder de 14 jaar) or volledig gevaccineerd of hersteld zijn (>28 dagen <6 maanden). Let op: bekijk ook de informatie hierboven bij "Geldig voor alle parken in Duitsland".
      - Alle activiteiten en faciliteiten zijn open. Aqua Mundo met een beperkte capaciteit (50%) en de sauna met reservering van een tijdslot.
      - Met een incidentie onder de 35 per 100.000 zijn er geen testen meer nodig op het park.
      - Als de 7 daagse incidentie lager is dan 10 per 100.000 in een gebied, zit er geen beperkt maximum meer aan het aantal personen per cottage. 

      Park Eifel:
      - Alle gasten moeten voor aankomst een negatieve Covid-19 test hebben (niet ouder dan 24 uur, niet nodig voor kinderen onder de 6 jaar) of volledig gevaccineerd of hersteld (>28 dagen <6 maanden) zijn. Let op: bekijk ook de informatie hierboven bij "Geldig voor alle parken in Duitsland".
      - Alle faciliteiten zijn open behalve de sauna. Aqua Mundo, bowling en Kids Factory zijn open met een beperkte capaciteit (50%). Entertainment voor kinderen en sport activiteiten vinden vooral buiten plaats. 
      - Met een incidentie onder de 35 per 100.000 zijn er geen testen meer nodig op het park, behalve voor the House of Games.
      - Er is geen beperking voor het maximum aantal personen per cottage. 

      • Park Bostalsee:
      - Alle gasten moeten voor aankomst een negatieve Covid-19 test hebben (niet ouder dan 24 uur, niet nodig voor kinderen onder de 6 jaar) of volledig gevaccineerd of hersteld (>28 dagen <6 maanden) zijn. Let op: bekijk ook de informatie hierboven bij "Geldig voor alle parken in Duitsland".
      - Alle activiteiten en faciliteiten zijn open. Aqua Mundo is open met een beperkte capaciteit en een reservering is nodig voor toegang. Entertainment activiteiten vinden buiten plaats.
      - Voor binnen activiteiten, restaurants en Aqua Mundo geldt de 3G-regel. Een negatieve sneltest niet ouder dan 24 uur is nodig.
      - Bezetting per cottage: maximaal 10 personen per cottage plus kinderen tot en met 14 jaar.

      Park Hochsauerland:
      - Alle gasten moeten voor aankomst een negatieve Covid-19 test hebben (niet ouder dan 48 uur, niet nodig voor kinderen onder de 6 jaar) of volledig gevaccineerd of hersteld (>28 dagen <6 maanden) zijn. Dit bewijs moet ook getoond worden aan de ingang van alle indoor faciliteiten zoals de restaurants, Aqua Mundo, Market Dome en Spa faciliteiten. Let op: bekijk ook de informatie hierboven bij "Geldig voor alle parken in Duitsland".
      - Alle activiteiten en faciliteiten zijn open. Sommige entertainment activiteiten vinden buiten plaats. Sommige actviteiten kunnen met beperkte capaciteit worden aangeboden. Vanaf 31 juli zijn de Aqua Mundo en de Spa open met beperkte capaciteit (max. 50%).
      - Vanaf 31 juli is toegang tot de Aqua Mundo, de Sauna en de House of Games alleen mogelijk met een negatieve antigeentest (niet ouder dan 48 uur, vanaf 6 jaar), tenzij u volledig gevaccineerd of hersteld bent (>28 dagen > 6 maanden).  
      - Er is geen beperking voor het maximum aantal toegestane personen per cottage.

      Park Allgäu:
      - Alle gasten moeten voor aankomst een negatieve Covid-19 test hebben (niet ouder dan 24 uur, niet nodig voor kinderen onder de 6 jaar) of volledig gevaccineerd of hersteld (>28 dagen) zijn. Let op: bekijk ook de informatie hierboven bij "Geldig voor alle parken in Duitsland". Dit bewijs moet ook getoond worden aan de ingang van alle indoor faciliteiten zoals de Market Dome en Spa faciliteiten.
      - Er is toegangscontrole in de Market Dome tussen 7.00 uur en 22.00 uur.
      - Er is een testcentrum bij de ingang van het park geopend op: maandag & vrijdag van 9.00 uur tot 18.00 uur en dinsdag tot donderdag, zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 16.00 uur.
      - Alle activiteiten en faciliteiten zijn open.
      - Met een incidentie onder de 35 per 100.000 zijn er geen testen meer nodig op het park, behalve voor wellness behandelingen en massages. Avondentertainment is mogelijk na reservering vooraf (Alpenblick).
      - Als de 7 daagse incidentie lager is dan 10 per 100.000 in een gebied, zit er geen beperkt maximum meer aan het aantal personen per cottage. 

      Onze parken in Frankrijk zijn geopend:
      • Vanaf 21 juli wordt er van gasten vanaf 18 jaar gevraagd om een Covid-gezondheidspas te laten zien bij aankomst bij de ingang van het park.
      •  Vanaf 30 augustus wordt er van gasten vanaf 12 jaar gevraagd om een Covid-gezondheidspas te laten zien bij aankomst bij de ingang van het park. Kinderen jonger dan 12 jaar worden niet gevraagd om een Covid-gezondheidspas. 
      •  Eenmaal op het park, hebben de gasten vrije toegang tot alle restaurants, winkels, Aqua Mundo en activiteiten.
      • Als een gast het park verlaat voor een dag, zal er bij terugkomst opnieuw gevraagd worden om de Covid-gezondheidspas te laten zien bij de ingang van het park.
      • De Covid-gezondheidspas is:
      o Een volledig vaccinatie overzicht (geldig vanaf 7 dagen na de laatste vaccinatie, afhankelijk van het soort vaccinatie).
      o Een negatieve PCR of sneltest (niet ouder van 72 uur op de dag van aankomst)
      o Een positieve test van herstel van Covid-19. Deze moet minimaal 11 dagen oud zijn en niet ouder dan 6 maanden op de dag van aankomst.
      • De Aqua Mundo is open.
      • De winkels zijn weer open.
      • De restaurants zijn weer open.
      • Alle Spa faciliteiten zijn weer open en beschikbaar.
      • Indoor speelwerelden en de Action Factory zijn weer open. Bekijk de Center Parcs App voor de actuele openingstijden.
      • Het dragen van een mondmasker is verplicht in alle overdekte ruimtes.
      • Overstroming op het park Le Lac d'Ailette: Voor vragen over de huidige situatie op het park Le Lac d'Ailette als gevolg van de recente slechte weersomstandigheden, is er een speciaal telefoonnummer beschikbaar.
      Voor Nederlandstalige klanten : +31107980988 (lokaal tarief).
      Voor Franstalige klanten: +33173018553 (lokaal tarief).
      Voor Duitstalige klanten : +4922165031424 (lokaal tarief).

      Wat is het beleid voor gasten die een verblijf hebben geboekt in een land waar ze geadviseerd worden niet naartoe te reizen?

      Elk land heeft zijn eigen regels en reisadviezen. We vragen gasten om het bezoek zelf goed te plannen, gebaseerd op de beschikbare informatie van lokale overheden. Controleer deze informatie regelmatig.

      Al deze informatie is te vinden op de websites van de overheid:
      • Nederland
      • Belgie
      • Duitsland
      • Frankrijk


      Als jouw boeking dankzij de wet- en regelgeving van de lokale overheid niet mogelijk is, zal Center Parcs via SMS en/of e-mail contact opnemen met je en je omboeken naar een andere datum/park/land. 

      Wat zijn de voorwaarden van de recreatie-voucher?

      Als de nieuwe boeking goedkoper is, blijft de resterende waarde op de recreatie-voucher staan (een jaar geldig vanaf de aankomstdatum van jouw oorspronkelijke boeking). Je kan het resterende bedrag gebruiken voor een nieuwe boeking door contact op te nemen met het customer contact center of door een tweede verblijf via onze website te boeken.

      Je kunt de recreatie-voucher ook gebruiken in jouw Mijn Center Parcs-account om het bedrag van jouw verblijf te voldoen en activiteiten en services bij te boeken. Heb je al een deel van de recreatie-voucher gebruikt om je verblijf via de website te betalen dan is het helaas niet mogelijk om het resterende deel in jouw Mijn Center Parcs-account te gebruiken.

      Het is niet mogelijk om de voucher in het park te gebruiken om voor activiteiten en services te betalen.

      Circa 2 weken voor het verlopen van jouw recreatie-voucher ontvang je een email van ons.

      De voorwaarden van de recreatie-voucher kun je hier vinden. 

      Is de Aqua Mundo geopend?

      Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo in Nederland is weer openinclusief wildwaterbanen, waterglijbanen en kinderbaden. Wij geven al onze gasten de gelegenheid om gebruik te maken van de Aqua Mundo. 

      België: 
      De Aqua Mundo is open. Dit betekent dat wij garanderen dat elke gast tenminste één keer per dag kan zwemmen tijdens zijn verblijf. Alle activiteiten en faciliteiten zijn beschikbaar. 

      Frankrijk: de Aqua Mundo is open. Het is in onze Franse parken niet nodig om een tijdslot te reserveren. 

      Duitsland: Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo is geopend (deels met beperkingen) voor een beperkt aantal gasten - wij proberen zoveel mogelijk gasten toegang te geven. Bovendien is in alle parken "3G", d.w.z. negatief getest, hersteld van COVID-19 of gevaccineerd een vereiste voor toegang tot de Aqua Mundo. 

      Voor alle info omtrent het gebruik van de Aqua Mundo's in onze parken (bij heropening, afwijkend per land), kun je terecht in het tweede onderwerp in de FAQ: Veiligheidsmaatregelen in de Aqua Mundo. 

      Info omtrent corona en het gebruik van de Aqua Mundo

      Is Center Parcs geopend voor dagrecreatie?

      De toegang tot onze parken en/of bepaalde faciliteiten voor daggasten verschilt per land/park. Voor de meest actuele situatie verwijzen we je graag naar: https://www.dagjecenterparcs.nl/NL

      Wat is het beleid voor gasten die een verblijf hebben geboekt en van plan zijn met meer dan één huishouden per cottage te komen?

      Wat betreft het reisgezelschap en het ontvangen van bezoekers tijdens jouw verblijf dien je je te houden aan de richtlijnen van het land waar je heen gaat. We vragen gasten om het bezoek zelf goed te plannen, gebaseerd op de beschikbare informatie van lokale overheden. Al deze informatie is te vinden op de websites van de lokale overheden (zie vraag 2).

      Parkmedewerkers kunnen instructies geven die je dient te volgen voor jouw en andermans veiligheid. Als jouw reisgezelschap niet aan de richtlijnen voldoet, neem dan gerust contact op met ons Customer Contact Center om te kijken of we de boeking kunnen wijzigen (bijv. extra cottage). 

      Mogen vrienden en familie op bezoek komen op het park?

      In Nederland en België is het toegestaan om vrienden en familie te ontvangen. De beperking betreffende huishoudens en maximum aantal gasten is niet meer van toepassing.

      Ik heb een arrangement (bijv. catering) geboekt dat niet beschikbaar is op het park. Wat is jullie beleid?

      Als je een catering arrangement hebt geboekt welke niet beschikbaar is wegens de maatregelen dan krijg je in plaats daarvan een Food & Fun voucher van dezelfde waarde. Je kunt deze voucher gebruiken in de Food Store, en voor de afhaalservice. Dit geldt niet meer voor België en Nederland, aangezien alle restaurants, bars en terrassen weer operationeel zijn. 

      Ik heb een boeking gemaakt met een ActiviteitenCadeau, kan ik deze gebruiken?

      Ja, jouw ActiviteitenCadeau is geldig. Je kunt deze gebruiken voor de activiteiten die op dat moment beschikbaar zijn op het park waar je een verblijf hebt geboekt. Bij aankomst in het park ontvang je een overzicht van mogelijke activiteiten.

      Welke faciliteiten, activiteiten en live-entertainment zijn beschikbaar op de parken?

      De situatie verschilt per land en per park. Bekijk hier de actuele informatie met betrekking tot het productaanbod per park. In onderstaande vragen gaan we tevens wat dieper er op in. Als je al een verblijf hebt gepland, kijk dan in de Center Parcs-App voor een uitgebreid en actueel aanbod van faciliteiten en activiteiten.

      We verzoeken je bovendien de veiligheidsregels nauwkeurig op te volgen.

      Zijn de restaurants open?

      In Nederland zijn de restaurants, bars en terrassen open. Voor toegang tot een bar, restaurant of terras geldt dat vanaf 25 september iedereen vanaf 13 jaar een coronatoegangsbewijs moet kunnen tonen. Iedereen vanaf 14 jaar moet zich hierbij ook kunnen legitimeren. Je kunt een coronatoegangsbewijs krijgen als je volledig gevaccineerd bent, volledig hersteld bent of een negatieve covid-19 test hebt die minder dan 24 uur oud is. 

      In België:  Restaurants, buffetten en terrassen zijn open. E
      r geen beperking meer voor het maximum aantal personen aan één tafel. 

      Hotelgasten in De Vossemeren krijgen het hotelontbijt weer in het restaurant.


      In Frankrijk zijn onze restaurants weer open. Het is niet nodig om bij het restaurant de Covid gezondheidspas te laten zien. Hier zal alleen bij aankomst op het park om gevraagd worden.


      In Duitsland zijn onze restaurants weer open. Onze afhaalservice is ook nog steeds mogelijk, zodat je samen met je familie van lekker eten en drinken kan genieten in de cottage. 

      Hoe kan ik een tafel reserveren (bij heropening)?

      Meer informatie over restaurants, beschikbaarheid en openingstijden vind je in de Center Parcs-App of in Mijn Center Parcs. In de meeste Franse parken is het verplicht een tafel te reserveren via de app of Mijn Center Parcs. In de Duitse parken wordt bij aankomst een speciaal telefoonnummer meegegeven voor het reserveren van een tafel.

      Is de Spa geopend?

      In Nederland en België zijn de sauna- en wellnessfaciliteiten open. 

      In Frankrijk zijn alle Spa faciliteiten open.

      Duitsland: 
      In Bispinger Heide, Park Hochsauerland en Park Allgäu is de SPA geopend. In Park Allgäu is "3G" (test niet ouder dan 24 uur) vereist voor spabehandelingen of massages waarbij geen masker kan worden gedragen. In Park Hochsauerland is de capaciteit beperkt tot 50% en is "3G" (niet ouder dan 48 uur) noodzakelijk.

       

      Alle veiligheidsmaatregelen die wij nemen staan op onze website. Bezoek onze website voor de meest accurate informatie met betrekking tot onze veiligheidsmaatregelen. 

      Hoe worden de kinderactiviteiten georganiseerd? Komt er een beperking op het aantal deelnemers?

      • We volgen de richtlijnen van de overheden in elk land. Vanwege veiligheidsbeperkingen en hygiënemaatregelen kunnen sommige activiteiten niet plaatsvinden. Andere activiteiten zullen met beperkingen worden uitgevoerd om de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers en gasten te garanderen.
      • Het meest actuele activiteitenprogramma is te vinden in de Center Parcs-App of in Mijn Center Parcs.

      Hoe garandeert Center Parcs de veiligheid van gasten en medewerkers?

      Om de veiligheid van onze medewerkers en gasten te waarborgen, passen wij ons product voortdurend aan op de overheidsrichtlijnen in elk land. Elk land heeft zijn eigen richtlijnen en reisadviezen. Deze informatie is beschikbaar via de websites van de lokale overheden (zie vraag 2).

      We doen er alles aan om de veiligheid van onze gasten en medewerkers te bewaken. Zo vragen we onze medewerkers en gasten om bijvoorbeeld regelmatig hun handen te wassen gedurende 20 seconden, te hoesten / niezen in de elleboog, papieren zakdoekjes te gebruiken, 1,5 meter afstand te respecteren en geen handen te schudden.

      Er is voldoende ruimte op de parken om afstand te behouden. Al onze gasten en medewerkers worden gevraagd om deel te nemen aan de regels en richtlijnen die zijn opgesteld om een veilige omgeving te waarborgen. Lees meer over onze veiligheidsmaatregelen op onze website.

      Waar vind ik alle informatie over de veiligheidsmaatregelen die Center Parcs toepast?

      We volgen altijd de wet en regelgeving van de lokale overheden. Al deze informatie is te vinden op de websites van de lokale overheden (zie vraag 2). Naast alle verplichte veiligheidsmaatregelen neemt Center Parcs ook andere maatregelen om de veiligheid van onze gasten en medewerkers te waarborgen. Alle veiligheidsmaatregelen kun je hier raadplegen.

      Nederland:

      • Gasten dienen de 1,5 meter afstand in onze indoor faciliteiten te respecteren. 


      België:

      • Volwassenen en kinderen vanaf 12 jaar zijn verplicht een gezichtsmasker te dragen in alle binnen faciliteiten.

      Frankrijk:
      • Het dragen van een masker is voor personen vanaf 12 jaar in alle indoor ruimtes verplicht.
      • Gasten vanaf 18 jaar worden gevraagd om een Covid-gezondheidspas te laten zien bij aankomst bij de ingang van het park.
      • Vanaf 30 september wordt er van gasten vanaf 12 jaar gevraagd om een Covid gezondheidspas te laten zien bij aankomst bij de ingang van het park. Kinderen jonger dan 12 jaar worden niet gevraagd om een Covid gezondheidspas. 
      • Eenmaal in het park, hebben de gasten vrije toegang tot alle restaurants, winkels, Aqua Mundo en activiteiten. 
      • Als een gast het park verlaat voor een dag, zal er bij terugkomst opnieuw gevraagd worden om de Covid gezondheidspas te laten zien bij de ingang van het park.
      • De Covid gezondheidspas is:
      o Een volledig vaccinatie overzicht (geldig vanaf 7 dagen na de laatste vaccinatie, afhankelijk van het soort vaccinatie).
      o Een negatieve PCR of sneltest (niet ouder van 72 uur op de dag van aankomst)
      o Een positieve test van herstel van Covid-19. Deze moet minimaal 11 dagen oud zijn en niet ouder dan 6 maanden op de dag van aankomst.


      Duitsland:

      • Het dragen van een mondmasker is in alle parken verplicht in alle centrale faciliteiten. 

      Wat is het beleid van Center als één van de boeking deelnemers zich ziek voelt / koorts heeft?

      We vragen je jouw verbijf uit te stellen, indien jij of iemand van jouw boeking deelnemers ziek is. De voorwaarden zijn afhankelijk van de boekingsdatum, bekijk daarvoor bovenstaande vragen. Je kunt hiervoor contact opnemen met het Customer Contact Center.

      Is er een aangepaste aankomstprocedure?

      • In geval van koorts, vragen wij je om naar huis te gaan, waar je een bijbehorende voucher voor een toekomstig verblijf zult ontvangen.
      • We maken gebruik van 100% online check-ins via e-tickets. Dit is verplicht. (Dus inchecken voor aankomst via de app / Mijn Center Parcs).
          o B2B gasten en gasten die via een touroperator hebben geboekt, kunnen wel inchecken bij de receptie, aangezien zij geen toegang hebben tot Mijn Center Parcs en de app.
          o Gasten die het niet gelukt is om online in te checken kunnen bij de receptie inchecken. De receptie is geopend tijdens de check-in (15:00u, 16:00u voor Nederlandse parken).
      • De inchecktijd voor gasten is 15.00 uur voor de cottage, 16:00 uur voor de Nederlandse parken. Gasten zijn echter welkom om vanaf 12 uur naar het park te komen en alvast van het park te genieten. Voor Duitsland geldt dat gasten al voor 12.00 uur welkom zijn op het park. Voor Friends-aankomsten, zie volgende vraag.
      • Alleen voor België: gasten dienen met maximaal 2 personen naar de receptie te komen.
      • Alleen voor Duitsland: op basis van de maatregelen van de lokale autoriteiten in Duitsland zijn onze gasten verplicht een gezichtsmasker te dragen in al onze centrale faciliteiten (na heropening). Gasten die ter plaatse aankomen moeten een negatieve COVID-19 test kunnen tonen (niet ouder dan 48 uur) of moeten gevaccineerd of hersteld zijn (>28 dagen < 6 maanden). Hiervoor moet de gast een officieel bewijs meebrengen.
      • Alleen voor Frankrijk
      • Het dragen van een masker is voor personen vanaf 12 jaar in alle indoor ruimtes verplicht.
      • Gasten vanaf 18 jaar gevraagd om een Covid-gezondheidspas te laten zien bij aankomst bij de ingang van het park.
      • Vanaf 30 september wordt er van gasten vanaf 12 jaar gevraagd om een Covid gezondheidspas te laten zien bij aankomst bij de ingang van het park. Kinderen jonger dan 12 jaar worden niet gevraagd om een Covid gezondheidspas. 
      • Eenmaal in het park, hebben de gasten vrije toegang tot alle restaurants, winkels, Aqua Mundo en activiteiten. 
      • Als een gast het park verlaat voor een dag, zal er bij terugkomst opnieuw gevraagd worden om de Covid gezondheidspas te laten zien bij de ingang van het park.
      • De Covid gezondheidspas is:
      o Een volledig vaccinatie overzicht (geldig vanaf 7 dagen na de laatste vaccinatie, afhankelijk van het soort vaccinatie).
      o Een negatieve PCR of sneltest (niet ouder van 48 uur op de dag van aankomst)
      o Een positieve test van herstel van Covid-19. Deze moet minimaal 11 dagen oud zijn en niet ouder dan 6 maanden op de dag van aankomst.

      Ik ben een Center Parcs Friend. Kan ik eerder inchecken op het park?

      Op onze Nederlandse en Belgische parken is de early check-in aankomsttijd van 13:00 voor Friends beschikbaar.

      Waar kan ik meer informatie krijgen over mijn vragen over het Coronavirus met betrekking tot Center Parcs?

      Voor vragen over een omboeking kun je ons bereiken op 010 798 0980.

      Voor alle andere Corona-gerelateerde vragen zijn speciale informatienummers gecreëerd voor alle Corona-virusvragen met betrekking tot Center Parcs per land van herkomst. Voor Nederlanders is het crisisnummer: +31107980988.

      Is er een maximaal aantal gasten toegestaan op de parken?

      Center Parcs volgt de richtlijnen van de overheden in elk land. Er is geen maximum aantal gasten vastgesteld voor de Nederlandse parken. Het is mogelijk dat in bepaalde faciliteiten een maximum aantal gasten geldt. Bekijk hier de meest accurate informatie.

      Is er toezicht op de parken?

      Onze medewerkers worden opgeleid en geïnformeerd over de regels en voorschriften. Indien nodig zullen onze medewerkers onze gasten benaderen om ervoor te zorgen dat de lokale richtlijnen voor het park worden opgevolgd.

      In onze parken wordt dag en nacht toezicht gehouden door ons beveiligingspersoneel, om een veilige omgeving te garanderen voor zowel onze gasten als medewerkers.

      Hoe garandeert Center Parcs een hygiënische cottage?

      Er wordt extra tijd berekend om elke cottage schoon te maken voor de aankomst van nieuwe gasten.

      Handgel, desinfectiematerialen (maskers afhankelijk van land) zijn te koop bij onze receptie en Foodstore. In onze faciliteiten kun je ook jouw handen desinfecteren.

      Is er voldoende ruimte op de parken om een afstand van 1,5 meter te garanderen?

      Onze parken bestaan voor meer dan 90% uit natuur en water. Hierdoor is er voldoende ruimte om in en rond het park te bewegen zonder andere gasten tegen te komen. Onze accommodaties zijn gelegen met voldoende ruimte tussendoor. De weinige accommodaties die geen 1,5 meter kunnen garanderen, zullen niet beschikbaar zijn.

    • Veiligheidsmaatregelen en info m.b.t. reserveren Aqua Mundo

      Veiligheidsmaatregelen en info m.b.t. reserveren Aqua Mundo

      Hoe vaak en hoe lang kan ik gebruikmaken van de Aqua Mundo tijdens mijn verblijf?

      Nederland:
      Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo is open, inclusief wildwaterbanen, waterglijbanen en kinderbaden. Wij geven al onze gasten de gelegenheid om gebruik te maken van de Aqua Mundo. 

      Belgische parken:
      De Aqua Mundo is open. Alle activiteiten en faciliteiten zijn beschikbaar en we werken niet meer met tijdsloten. 

      Franse parken: 
      De Aqua Mundo is open. Het is in onze Franse parken niet nodig om een tijdslot te reserveren.

      Het is niet nodig om bij de Aqua Mundo de Covid gezondheidspas te laten zien. Hier zal alleen bij aankomst op het park om gevraagd worden.

      Duitse parken:
      De Aqua Mundo is weer open (deels met beperkingen) voor een beperkt aantal bezoekers. Gasten moeten negatief getest zijn (bewijs is nodig, PCR of snelle antigeentest), hersteld zijn van COVID-19 of gevaccineerd zijn tegen COVID-19 (bewijs is nodig) om toegang tot de Aqua Mundo te krijgen.


      Welke veiligheidsmaatregelen gelden er in de Nederlandse Aqua Mundo's ?

      • Wij geven al onze gasten de gelegenheid om gebruik te maken van de Aqua Mundo en werken niet meer met tijdsloten.

      Welke veiligheidsmaatregelen gelden er in de Belgische Aqua Mundo's ?

      De volgende veiligheidsmaatregelen gelden in de Belgsche Aqua Mundo's:

      • Iedereen moet 1.5 meter afstand behouden. 
      • Gasten dienen afstandsregels te respecteren en de gemarkeerde route naar en in de Aqua Mundo te volgen.
      • Wij geven al onze gasten de gelegenheid om gebruik te maken van de Aqua Mundo en werken niet meer met tijdsloten.

      Welke veiligheidsmaatregelen gelden er in de Duitse Aqua Mundo's en hoe reserveer ik een tijdslot?

      Voor de Duitse parken verschilt het per park hoe en per wanneer je een reservering kan maken:

      Alleen voor Park Bostalsee moet er een tijdslot gereserveerd worden. Dit tijdslot kan vanaf 1 dag voor aankomst gereserveerd worden via de CP app. In de andere parken is geen reservering nodig. 

      Bovendien is in alle parken "3G", d.w.z. negatief getest, hersteld van COVID-19 of gevaccineerd een vereiste voor toegang tot de Aqua Mundo.

      Welke veiligheidsmaatregelen gelden er in de Franse Aqua Mundo's en hoe reserveer ik een tijdslot?

      De volgende veiligheidsmaatregelen gelden in de Franse Aqua Mundo's:
       
      • Het is in onze Franse parken niet nodig om een tijdslot te reserveren.

      •  Het is niet nodig om bij de Aqua Mundo de Covid gezondheidspas te laten zien. Hier zal alleen bij aankomst op het park om gevraagd worden.
      • Gasten dienen afstandsregels te respecteren en de gemarkeerde route naar en in de Aqua Mundo te volgen.
      • De wildwaterbaan zal open zijn. Om de veiligheidsmaatregelen te respecteren, zal er een toegangscontrole zijn.
      • Het peuterbad is open.
      • Douches zijn open en kleedkamers zijn beperkt. Gasten moeten hun bezoek aan de Aqua Mundo in hun cottage voorbereiden: handen wassen, toilet gebruiken, douchen en zwemkleding aantrekken in de cottage voordat je naar de Aqua Mundo gaat.
    • Mijn verblijf voorbereiden

      Mijn verblijf voorbereiden

      Op welke dagen kan ik aankomen?

      Voor verblijven van 2 t/m 7 nachten geldt dat je elke dag van de week kunnen aankomen, behalve op zondag. In de schoolvakanties zijn de aankomstdagen beperkter. Je vindt alle mogelijkheden door op onze website te zoeken op aankomstdatum en verblijfsduur. Ontdek alle mogelijkheden

      Wat zegt het aantal Birdies over je vakantie?

      Hoewel je het fijne Center Parcs-gevoel in al onze parken voelt, heeft elk park zijn eigen unieke karakter vanwege de locatie, de faciliteiten en activiteiten. Dit wordt weergegeven in het aantal Center Parcs Birdies. In de 5-Birdies parken vind je de meest uitgebreide Aqua Mundo, en het meest uitgebreide aanbod aan activiteiten en amusementsprogramma's voor alle leeftijden. Meer info

      Wat is een Friend en hoe word ik een Friend?

      Een Friend is een trouwe bezoeker die in de afgelopen 36 maanden minstens 3 keer een verblijf in een Center Parcs-park heeft geboekt en betaald en in het park is verbleven (met uitzondering van de parken in het Verenigd Koninkrijk). Je hoeft zelf geen stappen te ondernemen om een Friend te worden. Na je derde verblijf binnen 36 maanden profiteer je van allerlei vakantievoordelen.

      Om na het inloggen een early check-in of gratis extra kindermeubilair te selecteren, ga je terug naar stap 1 en selecteer je dit onder "services".

      Meer info

      Welke services en activiteiten zijn bij mijn verblijf bij Center Parcs inbegrepen?

      Wanneer je een cottage boekt, zijn veel extra's automatisch bij de huurprijs inbegrepen:

      • Onbezorgd genieten in een veilige omgeving
      • Flexibel en kosteloos omboeken t/m oktober 2022
      • De meest uiteenlopende bestemmingen, dicht bij huis
      • Compleet ingerichte accommodaties, midden in de natuur
      • Subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo
      • Binnen en buiten speelwerelden
      • Eindschoonmaak, gebruik van water en elektriciteit

      Ontdek wat er altijd inbegrepen is bij Center Parcs

      Hoe boek ik activiteiten?

      Wanneer je via de website of telefonisch boekt, kun je direct services en arrangementen aan je boeking toevoegen. Nadat je hebt geboekt, kun je vanaf zes weken voor je verblijf, op elk gewenst moment activiteiten en services boeken in je persoonlijke omgeving in Mijn Center Parcs (of in Mijn VillagesNature voor Villages Nature® Paris) of in de Center Parcs-app. Gedurende je verblijf kun je je activiteiten en services boeken bij de informatiedesk & kiosk, in Mijn Center Parcs of in de Center Parcs-app (of de Village Nature® Paris-app wanneer je verblijft in Villages Nature® Paris).

      Je kunt ook telefonisch contact opnemen met onze Customer Contact Center via het nummer 010 798 09 80 (gebruikelijke belkosten).

      Waar vind ik een plattegrond van het park?

      Klik op onze website op het park van je keuze en vervolgens onder de bovenste afbeelding op 'Route & plattegrond'. Onder 'Route & plattegrond' op de pagina van het park, vind je een gedetailleerde plattegrond van het park en de bijbehorende routebeschrijving.

      In Mijn Center Parcs of de Center Parcs- of Villages Nature® Paris-app op je mobiel heb je ook toegang tot deze informatie van het park dat je hebt geboekt.

      Ontdek de app en Mijn Center Parcs

      Mag ik mijn huisdier meebrengen?

      Je mag maximaal twee huisdieren meenemen per cottage*. Doordat dit extra schoonmaakwerk met zich meebrengt, wordt er een extra toeslag in rekening gebracht van € 19,50 per weekend of midweek en € 29,50 per week. Er geldt geen toeslag voor huisdieren die in kooien worden gehouden. Huisdieren moeten bij aankomst in het park en tijdens het maken van de reservering worden gemeld. In sommige parken zijn huisdieren niet toegestaan in openbare faciliteiten, hotels, hotelappartementen en bepaalde typen cottages. Hulphonden zijn ten alle tijde welkom in onze cottages, hotels en de Market Dome. Zorg ervoor dat je huisdieren vrij zijn van ongedierte. Honden moeten buiten de cottages worden aangelijnd. De tarieven voor onze Franse parken verschillen van die voor bovenstaande parken. Je kunt deze opvragen wanneer je een boeking maakt.

      Bij Villages Nature® Paris mag je je kat of hond meenemen (maximaal 1 huisdier per accommodatie), mits je een geldige vaccinatie tegen rabiës kunt overleggen en tijdens het reserveren een vast tarief betaalt.

      In Terhills Resort zijn huisdieren toegestaan in de cottages: 1 huisdier in de 2, 4- en 6 persoonscottages en 2 huisdieren in de 8- en 12 persoonscottages. 

      Meer info

      Is het mogelijk om één dag het park te bezoeken, zonder een accommodatie te boeken?

      Dat is zeker mogelijk! Meer informatie kun je vinden op de website voor dagbezoeken en op onze pagina voor een dagbezoek aan Villages Nature® Paris of je kunt rechtstreeks contact opnemen met het park waar je naartoe wilt gaat om bijvoorbeeld te zwemmen. De contactgegevens van elk park vind je door op 'route & plattegrond' te klikken op de pagina van het park. Naar de website voor dagbezoeken

      Hoe kan ik een accommodatie boeken voor personen met een beperking?

      Voor rolstoelafhankelijke gasten:
      De openbare faciliteiten (Market Dome, Aqua Mundo) van onze parken zijn toegankelijk voor gasten in een rolstoel. Daarnaast zijn er cottages voor rolstoelafhankelijke gasten in de volgende parken:

      • De Eemhof 
      • Port Zélande 
      • Park Zandvoort 
      • Erperheide (BE)
      • Terhills Resort (BE)
      • Park Allgäu (D)
      • Bispinger Heide (D)
      • Park Bostalsee (D)
      • Park Hochsauerland (D)

      Op deze pagina vind je meer informatie over rolstoelvriendelijke bungalows.

      Voor de Franse parken kun je bij de boeking je voorkeur voor cottages voor mensen met een lichamelijke beperking aangeven.

      Voor gasten met overige beperkingen:
      Heb je een andere beperking of wil je meer informatie met betrekking tot de mogelijkheden in onze vakantieparken? Neem dan contact met ons op via ons Customer Contact Center via 010 798 0980 (gebruikelijke belkosten) of via ons contactformulier. Wij helpen je graag met het zoeken naar de best mogelijke accommodatie voor jouw volgende vakantie.

      Meer info over de rolstoeltoegankelijke accommodaties

      Kan ik een brochure aanvragen?

      Vanaf heden zullen wij geen brochures meer verzenden, maar verwijzen we je graag door naar ons inspirerende Center Parcs Blog. Hier houden we je op de hoogte van onze vernieuwingen, delen we exclusieve foto’s en de leukste tips voor mooie momenten samen.

      Naar het blog

      Is het mogelijk om met meer personen te komen dan waarvoor we geboekt hebben?

      Het aantal opgegeven personen voor de accommodatie die je hebt geboekt, komt overeen met het aantal beschikbare bedden en is het maximumaantal personen dat is toegestaan.

      Uit veiligheidsoverwegingen is het niet mogelijk om met meer personen in de accommodatie te verblijven. In vakantiehuizen voor 4 of meer personen, kan een kind jonger dan 2 jaar verblijven (met uitzondering van de vakantiehuizen die geen ruimte voor een ledikant hebben, zoals vermeld in de catalogus). Het kind slaapt in het ledikant.

      Hoe kan ik mijn adresgegevens wijzigen?

      Ben je verhuisd? Wijzig je adresgegevens door in dit formulier "toegang tot uw persoonlijke gegevens" te selecteren en daar aan te geven dat je je gegevens wil wijzigen en en het nieuwe adres in te geven.

      Kan ik tickets kopen voor een attractiepark dat zich in de buurt van mijn Center Parcs bevindt?

      Dat kan! Je kunt exclusieve meerdaagse toegangskaarten boeken voor Plopsa Indoor in Coevorden of de WILDLANDS Adventure Zoo in Emmen wanneer je een boeking maakt voor in De Huttenheugte of Parc Sandur. Dit kun je zowel tijdens het boeken van je verblijf als achteraf doen. Je kunt ook je tickets boeken voor de Disneyland®-parken alvorens of tijdens je verblijf in Villages Nature® Paris.

      Meer info over tickets voor de Disneyland®-parken

      Met wie moet ik contact opnemen als ik vóór mijn verblijf een klacht over Center Parcs heb?

      Center Parcs is er voor jou, ook als je niet tevreden bent over onze diensten vóór jouw verblijf. Indien je het klachtenformulier invult, zoeken wij graag voor jou naar een gepaste oplossing zodat je weer met een positief gevoel uitkijkt naar jouw verblijf.
    • Reserveren en betalen

      Reserveren en betalen

      Worden er reserveringskosten aangerekend?

      De reserveringskosten bedragen € 29,50 per boeking.

      Moet ik bij het plaatsen van een boeking het volledige bedrag voldoen?

      a) Als het totaalbedrag van de reservering meer is dan € 150,00, moet je een aanbetaling doen van 30% met een minimum van € 150,00. Het resterende bedrag van de reservering moet uiterlijk 12 weken voor de begindatum van je verblijf bij Center Parcs worden voldaan.

      b) Reserveringen tot € 150,00 moeten direct volledig worden betaald.

      c) Reserveringen die minder dan 12 weken voor het verblijf worden gemaakt, moeten volledig worden betaald door middel van een telefonische machtiging of een creditcard.

      Heb ik herroepingsrecht?

      De bevestiging of factuur moet direct na ontvangst op juistheid worden gecontroleerd. Fouten of vergissingen moeten binnen 24 uur na de datum van de bevestiging of factuur en vóór de start van het verblijf schriftelijk worden gemeld. Neem zo snel mogelijk contact op met het kantoor waar je de reservering hebt gemaakt als je 24 uur na het maken van de reservering nog geen bevestiging of factuur hebt ontvangen. Als je de reservering via het internet hebt gemaakt, kun je contact opnemen met ons Customer Contact Center: 010 798 0980 (gebruikelijke belkosten)

      Met welke kaarten kan ik betalen?

      We accepteren de volgende creditcards: Visa, Euro/Mastercard en American Express.

      Hoe kan ik betalen als ik een boeking maak op de website of via een Customer Contact Center?

      Je kunt betalen met je creditcard of via internetbankieren (iDeal). Het is niet mogelijk om je betaling per post te versturen.

      Geldt er een betalingstoeslag?

      Er is geen betalingstoeslag, maar het is mogelijk dat je creditcardverstrekker een standaardtoeslag hanteert.

      Wat is het beleid van Center Parcs bij groepsvakanties van jongeren?

      Groepen jongeren, waaronder wordt verstaan een groep van minimaal vier personen, hoofdzakelijk jonger dan 21 jaar en zonder begeleiding van ouder of voogd, worden niet toegelaten op de Center Parcs parken. Center Parcs behoudt zich het recht voor groepen die voldoen aan genoemde omschrijving te weigeren. Om problemen bij aankomst te vermijden adviseren wij je om vóór het maken van jouw definitieve boeking bij vragen of twijfel contact met het Contactcenter op te nemen.

      Hoe oud moet je zijn om een boeking te mogen maken bij Center Parcs?

      De hoofdboeker van de reis moet minimaal 21 jaar zijn op het moment van boeken. Center Parcs neemt enkel boekingen in behandeling van personen die 21 jaar of ouder zijn. Boekingen waarbij de boeker jonger is dan 21 jaar worden niet als geldig beschouwd. De hoofdboeker is tevens aansprakelijk voor alle medereizigers die in de boeking zijn opgenomen. De correspondentie van de boeking zal in zijn geheel verlopen via de hoofdboeker.

      Hoe kan ik betalen met een cadeaubon?

      Digitale voucher
      Als je via de website boekt, kun je de code van je
      digitale voucher invullen in stap 3 van de reservering -> betaling.

      Reguliere cadeauvoucher
      Als je over een papieren cadeauvoucher ter waarde van een bepaald bedrag beschikt, kun je een boeking plaatsen door contact op te nemen met ons Customer Contact Center op het volgende telefoonnummer: 0031 (0)10 798 0980. We zullen bij het maken van de boeking de code van je voucher noteren. Je wordt geadviseerd om een kopie van je voucher te maken en het origineel samen met je boekingsnummer naar het volgende adres te sturen:

      Shared Service Center
      Kempervennendreef 8
      5563 VB Westerhoven
      Nederland

    • Vragen omtrent Terhills Resort

      Vragen omtrent Terhills Resort

      Wat is het verschil tussen Terhills Resort en andere Center Parcs parken?

      Het nieuwe vakantieresort Terhills Resort by Center Parcs onderscheidt zich op meerdere vlakken ten opzichte van andere Center Parcs parken. Met slechts 250 cottages is het resort kleinschaliger dan andere Center Parcs parken. Een premium beleving staat voorop: zo zijn alle accommodaties vrijstaand en voorzien van een stijlvolle inrichting. Ook is er een culinair restaurant met een prachtig uitzicht over het meer. De natuur staat centraal bij alles wat we doen op het resort. Dit zie je terug in het interieur en het activiteitenaanbod zoals de vele natuuractiviteiten en –workshops. Meer dan bij Center Parcs, speelt de directe omgeving van het resort een belangrijke rol. Zo vormt het resort de poort tot het enige nationale park van België en zijn er mogelijkheden om in de directe omgeving naast het park te waterskiën, shoppen en te ontspannen in een luxe wellness center. Kenmerkende Center Parcs elementen zoals de Aqua Mundo en de Market Dome zijn niet aanwezig op het resort. Wel is er een zwembad (zie vraag 2) en een Country Club (zie vraag 3).

      Is er een Aqua Mundo in het resort?

      Er is geen Aqua Mundo in Terhills Resort. Wel is er een zwembad, de Aqua Garden, waar je een ontspannen duik kunt nemen en kunt relaxen. De Aqua Garden heeft een binnenbad met stroomversnelling, buitenbad, bubbelbad en een kinderbad. Er zijn geen glijbanen of wildwaterbaan.

      Is er een Market Dome in het resort?

      Er is geen tropische Market Dome in Terhills Resort. Wel is er een Country Club: een prachtig gebouw met panoramisch uitzicht over het meer waar alle centrale faciliteiten samenkomen. In de Country Club bevinden zich een culinair restaurant met (verwarmd) terras, een kleine supermarkt, een indoor speeltuin, een Kids Club, een workshopruimte, het Cycle Center en de receptie.

      Wat is het overige product- en activiteitenaanbod?

      In het resort is genoeg te doen voor alle leeftijden. Zo is er een indoor speeltuin, een kinderboerderij, een mini-golfbaan en een gevarieerd aanbod aan workouts, workshops en natuuractiviteiten. Ook zijn er elektrische bootje te huur waarmee vanaf de centrale faciliteiten zó het meer opgevaren kan worden. In de directe omgeving van het resort is een waterskibaan, een wellness complex en een shopping outlet. Ook kun je heerlijk wandelen en fietsen in Nationaal Park Hoge Kempen.

      Zijn alle activiteiten in en rond het resort bij de prijs inbegrepen?

      Niet alle activiteiten in en in de directe omgeving van het resort zijn bij de prijs inbegrepen. Een deel van het activiteitenaanbod in het resort is wel bij de prijs inbegrepen, zoals het gebruik van het zwembad Aqua Garden. Gasten kunnen tegen een gereduceerd tarief gebruikmaken van de faciliteiten in de omgeving, zoals het Terhills Cablepark en Elaisa Wellness (zie ook vraag 13 en 14).

      Is Terhills Resort geschikt voor kinderen?

      Ja, het resort is zeker geschikt voor kinderen. Zo is er een zwembad en zijn er voldoende kinderactiviteiten voor alle leeftijden, zoals een binnenspeeltuin (zie ook vraag 4). Uiteraard is het resort ook een prachtige bestemming voor gasten zonder kinderen.

      Wat voor een type accommodaties zijn er in het resort?

      In Terhills Resort zijn er cottages voor 2 tot 12 personen. Je kunt kiezen uit de luxeniveaus VIP en Exclusive. Alle cottages zijn vrijstaand en een gedeelte van de cottages heeft een eigen steiger, zodat je vanaf je accommodatie met een elektrische huurboot naar het meer en de Country Club kunt varen.

      Zit een elektrische boot bij mijn accommodatie inbegrepen?

      Nee, de elektrische huurboot is niet bij de accommodatie inbegrepen. Tijdens het boeken van je verblijf kun je een boot bijboeken. Let op: je kunt alleen een boot bijboeken als je een cottage boekt met eigen steiger (zie vraag 9).

      Hebben alle cottages een eigen steiger?

      De VIP Lakeside en Exclusive Lakeside hebben sowieso een eigen steiger. Sommige andere cottages hebben ook een steiger, deze dienen geboekt te worden door middel van voorkeursligging.

      Zijn er ook rolstoelvriendelijke cottages in het resort?

      Er zijn rolstoelvriendelijke (mindervaliden) cottages beschikbaar voor 4 en 6 personen.

      Is er gratis Wi-FI beschikbaar in het resort?

      Er is gratis streaming Wi-Fi beschikbaar in Terhills Resort.

      Zijn huisdieren toegestaan in het resort?

      Huisdieren zijn toegestaan in de cottages: 1 huisdier in de 2 persoonscottages en 2 huisdieren in de 4, 6, 8 en 12 persoonscottages. Je kunt een huisdier selecteren tijdens het maken van een boeking.

      Is er een ontbijtservice inbegrepen bij een verblijf?

      Bij Terhills Resort is een ontbijtservice niet inbegrepen. Gasten kunnen tegen betaling genieten van een kwalitatief ontbijt in de Country Club.

      Hebben alle cottages een sauna?

      De Exclusive en Exclusive Lakeside cottages hebben een sauna. Het betreft een buitensauna (infraroodcabine). De VIP cottages hebben geen sauna.

      Wat is het culinaire aanbod in het resort?

      In de Country Club bevindt zich een culinair restaurant waar gasten de hele dag terecht kunnen. Van ontbijt, tot lunch, diner en borrel. Het (verwarmde) terras biedt een spectaculair uitzicht over het meer en binnen is er een fijne bar en lounge met een haardvuur. In de kleine supermarkt kunnen gasten terecht voor verse broodjes en de belangrijkste benodigdheden voor in de cottage.

      Zijn er shops in het resort?

      Er is een kleine supermarkt voorzien in de Country Club. Hier kunnen gasten terecht voor verse broodjes en de belangrijkste benodigdheden voor in de cottage. Er zijn geen andere shops aanwezig in de Country Club. Uitgebreid winkelen kan in het nabijgelegen Maasmechelen Village.

      Zijn er wellness-faciliteiten in het resort en zijn er -arrangementen beschikbaar?

      Op loopafstand van het resort bevindt zich Elaisa Wellness: een prachtig wellness-complex met onder andere tien sauna’s en vier baden. Gasten kunnen een arrangement bijboeken bij hun verblijf en daarmee genieten van een voordelig tarief.

      Wanneer opent Terhills Resort?

      Eind mei, 2021.
    • Beheer mijn boeking

      Beheer mijn boeking

      Hoe weet ik zeker dat mijn boeking werd geregistreerd?

      We sturen binnen 30 minuten een boekingsbevestiging naar je e-mailadres. Je kunt de gegevens en factuur van je reservering bekijken door in te loggen op je persoonlijke omgeving in Mijn Center Parcs of in de Center Parcs-app. Houd er rekening mee dat je geen informatie over je boeking per post zult ontvangen.

      Hoe wijzig ik de locatie/data van mijn verblijf?

      Je kunt wijzigingen in je boeking aanbrengen door contact op te nemen met het Customer Contact Center via het volgende nummer: 010 798 09 80 (gebruikelijke belkosten)

      Als je wijzigingen wilt aanbrengen in een boeking die al is geplaatst, is Center Parcs niet verplicht deze wijzigingen door te voeren. Center Parcs bepaalt zelf of en in hoeverre wijzigingsverzoeken worden gehonoreerd. Voor elke wijziging die je uiterlijk 4 weken voor aankomst in een eerder gemaakte boeking aanbrengt, wordt € 49,50 aan wijzigingskosten in rekening gebracht. Deze kosten komen te vervallen als je een aanvullende boeking maakt voor een duurdere periode of cottage, of als je je boeking omruilt voor een duurdere periode of cottage. In principe kun je in de 4 weken vóór aankomst geen wijzigingen meer aanbrengen. Als je je boeking wilt wijzigen naar een goedkopere periode of cottage, of als je deels of volledig annuleert binnen 4 weken voor aankomst, wordt het totaalbedrag van je oorspronkelijke boeking in rekening gebracht. Als je meer dan één cottage hebt geboekt en je dit aantal wilt verlagen, gelden de annuleringsvoorwaarden die in paragraaf 11 van de Algemene voorwaarden staan vermeld.

      Is het mogelijk om de locatie van mijn accommodatie uit te kiezen?

      Ja, je kunt de locatie en/of indeling van je accommodatie kiezen. Je vindt deze optie tijdens het maken van de reservering onder Cottage Services. Onderaan deze pagina vind je “locatievoorkeur”. Locatievoorkeur voor 1 cottage: € 33, locatievoorkeur voor 2 t/m 4 cottages: € 44, locatievoorkeur voor 5 of meer cottages: € 55.

      Waar kan ik de betalingsstatus van mijn boeking bekijken?

      Als je een overzicht wilt bekijken van je openstaande en reeds gemaakte betalingen, log je in op Mijn Center Parcs. Het totale factuurbedrag en de betalingsstatus van je factuur kun je bekijken onder "Mijn boeking" of in de Center Parcs-app.

      Je kunt ook contact opnemen met het Customer Contact Center via het nummer: 010 798 09 80 (gebruikelijke belkosten).

      Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

      Je kunt je boeking annuleren door te bellen naar 010 798 0980 (gebruikelijke belkosten)
    • Mijn verblijf

      Mijn verblijf

      Welke documenten heb ik nodig voor het inchecken?

      Voor de check-in heb je alleen je boekingsnummer en je paspoort of identiteitskaart nodig.

      Met een e-ticket kun je sneller inchecken. Je e-ticket is de elektronische bevestiging die je thuis alvast kunt afdrukken via Mijn Center Parcs of je kunt er een aanmaken in de app en deze bij aankomst tonen. Je e-ticket is beschikbaar zodra je je verblijf volledig hebt betaald en de gegevens van je medereizigers hebt ingevuld. Het e-ticket kan tot 48 uur voor aankomst worden afgedrukt.


      Als je geen e-ticket hebt, vragen we je vriendelijk om een afdruk van je boekingsbevestiging mee te nemen.

      Hoe laat kan ik inchecken?

      Je kunt vanaf 16.00 uur inchecken in de Nederlandse parken. Voor de parken in België, Duitsland en Frankrijk kun je inchecken vanaf 15:00u.

      Hoe laat moet ik uitchecken?

      We vragen je vriendelijk om uiterlijk 10.00 uur op maandag t/m zaterdag en uiterlijk 12.00 uur op zondag je sleutels of digitale armband in te leveren.

      Vanaf/tot hoe laat kan ik op de dag van aankomst en vertrek van de faciliteiten gebruikmaken?

      Je kunt een hele dag bij Center Parcs genieten, zelfs voordat je cottage beschikbaar is of nadat je de cottage hebt verlaten: je mag vanaf 10.00 uur op de dag van aankomst van alle faciliteiten in het park gebruikmaken, tenzij het park tijdelijk is gesloten voor de aanvang van je verblijf. Op de dag van vertrek vragen we je je cottage voor 10.00 uur te verlaten voor de schoonmaak, maar je mag de rest van de dag nog genieten van de faciliteiten in het park, tenzij het park tijdelijk is gesloten na het eind van je verblijf.

      Let op: lever bij het uitchecken je digitale armband nog niet in, deze heb je nodig voor de toegang tot de Aqua Mundo.

      Waar kan ik tijdens mijn verblijf gratis parkeren?

      Houd er rekening mee dat auto's en andere gemotoriseerde voertuigen officieel in de parken zijn verboden. Hierop wordt alleen een uitzondering gemaakt voor het laden en lossen van bagage op de dag van aankomst en vertrek. Er is bij de ingang van het park gratis parkeergelegenheid beschikbaar voor alle gasten van Center Parcs.

      Mensen met een lichamelijke beperking mogen echter op vertoon van hun gehandicaptenparkeerkaart hun auto voor hun cottage parkeren. Dit geldt ook voor personen met een tijdelijke lichamelijke beperking. Deze uitzondering wordt bij aankomst in het park toegekend.

      Is er in de parken gratis Wi-Fi beschikbaar?

      Er is gratis standaard Wi-Fi beschikbaar in:

      • Alle cottages, appartementen en de Market Dome in onze Nederlandse, Belgische en Duitse parken
      • Villages Nature® Paris en alle VIP- en Exclusive cottages in onze Franse parken


      Gratis streamingWi-Fi is beschikbaar in:

      • Alle hotelkamers in Nederland, België en Duitsland
      • VIP- en Exclusive cottages en appartementen in onze vakantieparken in Nederland, België en Duitsland
      • Marina Suites, Boomhuizen en Woonboten in Nederland, België en Duitsland
      • Terhills Resort (B)

      Meer info

      Hoe kan ik arrangementen, activiteiten en services in het park boeken?

      Arrangementen, activiteiten en services kunnen worden geboekt bij de receptie of het informatiepunt van het park.

      Services en activiteiten kunnen ook worden geboekt in je persoonlijke omgeving in Mijn Center Parcs en in de Center Parcs-app. Activiteiten kunnen ter plaatse ook in de kiosk worden geboekt.

      Ontdek de app en Mijn Center Parcs

      Wat zijn de huishoudelijke regels?

      Om het verblijf in het park voor alle gasten zo aangenaam mogelijk te maken, dienen gasten zich aan de gedragsregels houden die worden vermeld in het huishoudelijk reglement. Je kunt dit bij aankomst bij de receptie opvragen.

      In welke parken ontvang ik een digitale armband en waar kan ik die voor gebruiken?

      In Het Heijderbos, Park Zandvoort, De Eemhof, Erperheide (B), Terhills Resort (B), Park De Haan (B), Park Allgäu (D), Bispinger Heide (D), Park Hochsauerland (D), Le Lac d'Ailette (F), Les Trois Forêts (F), Villages Nature® Paris (F), Les Bois-Francs (F) en Le Bois aux Daims (F) ontvang je bij aankomst in het park een digitale armband. Met deze armband heb je toegang tot jouw accommodatie, de Aqua Mundo en kluisjes in de Aqua Mundo. Verder kun je de armband gebruiken voor de digitale vouchers voor arrangementen en activiteiten. In de loop van 2021 worden de digitale armbanden ook in De Kempervennen en De Huttenheugte beschikbaar.

      Met wie kan ik contact opnemen als ik een klacht heb tijdens mijn verblijf bij Center Parcs?

      Wij vinden het erg jammer dat jouw verblijf niet naar verwachting verloopt. Graag willen wij je verder helpen. Wij vragen je om naar de receptie van het park te gaan om jouw ontevredenheid te melden. Je kan ook gebruikmaken de WhatsApp service die beschikbaar is op al onze parken in Nederland, België en Duitsland (m.u.v. Parc Sandur). Wij doen ons uiterste best om goede herinneringen aan jouw verblijf te creëren.

      Met wie kan ik contact opnemen als ik na mijn verblijf een klacht over Center Parcs wil indienen?

      Wij vinden het erg jammer dat wij niet aan jouw verwachtingen hebben voldaan. De medewerkers op het park doen hun uiterste best om het de gast het naar hun zin te maken. Toch kan het voorkomen dat je een klacht hebt. Center Parcs streeft naar tevreden gasten die aangename momenten beleven op de parken. Wij willen dan ook graag jouw klacht in behandeling nemen zodat je met een positief gevoel kan terugblikken op jouw verblijf. Wij vragen je om het klachtenformulier in te vullen. Binnen een termijn van 5 dagen ontvang je van ons een reactie.
    • Verzekering

      Verzekering

      Wat dekt de annuleringsverzekering?

      Center Parcs-reisverzekeringen zijn op maat gemaakt voor jou om je de meest geschikte dekking te bieden in geval van onverwachte gebeurtenissen vóór, tijdens of na jouw verblijf bij Center Parcs. 

      Vertrek goed beschermd, met naar keuze: 
      -       Het pakket Annulering
      -       Het pakket Volledige bescherming

      De verzekering dekt alle gebruikers van de accommodatie, zelfs wanneer deze niet allemaal tot hetzelfde gezin behoren!

      Met het pakket Annulering worden jouw gemaakte annuleringskosten vergoed volgens de tabel in de algemene verkoopwaarden en verzekeringsvoorwaarden, indien je om een geldige reden niet kunt verblijven bij Center Parcs. En dit zonder eigen risico in geval van ziekte, ongeval, werkgerelateerde gebeurtenis of zware materiële schade. 

      Het pakket Volledige Bescherming omvat een annuleringsverzekering en daarnaast verschillende garanties die je beschermen in geval van onvoorziene gebeurtenissen tijdens en na je verblijf.

      -       Compensatie voor het onderbreken van je verblijf of activiteiten indien je eerder moet vertrekken vanwege een ziek familielid of bij een noodsituatie bij je thuis. Of indien er iets is misgegaan met jouw bagage. 
      -       Compensatie indien je niet gebruik hebt kunnen maken van de eerste dagen van jouw verblijf
      -       Bijstand (repatriëring, medische kosten, bezoek van naasten bij ziekenhuisopname, vervangende chauffeur enz.)
      -       Autopechhulp, wettelijke aansprakelijkheid, enz.

      Bekijk de voorwaarden

      Hoe kan ik mijn boeking annuleren?

      Om jouw reservering te annuleren, klik hier.

      Bij annulering zijn de volgende bepalingen van toepassing:
      a) Bij annulering meer dan 4 weken vóór aanvang van het verblijf is 30% van de huursom verschuldigd met een minimum van €150,00.
      b) Bij annulering binnen 4 weken vóór aanvang van het verblijf is de volledige huursom verschuldigd.
      c) Bij voortijdige beëindiging van het verblijf, is het totaalbedrag van de boeking verschuldigd.

      De betaling van het bepaalde onder a, b en c dient uiterlijk binnen 14 dagen na de factuurdatum in het bezit te zijn van Center Parcs.

      Ik heb geen annuleringsverzekering afgesloten

      Ons pakket Volledige Bescherming, afgesloten bij Europ Assistance, dekt je in geval van annulering of onvoorziene gebeurtenissen tijdens je verblijf.

      De verzekering kan niet worden toegevoegd na het registreren van je reservering. De verzekeringspremie moet volledig betaald worden tijdens de reservering en wordt niet terugbetaald.