Heb je een vraag ?

Onze medewerkers helpen je graag verder

010 798 0980

(gebruikelijke belkosten)

Maandag - Vrijdag: 09.00 - 21.00
Zaterdag: 09.00 - 17.00
Zondag: 10.00 - 17.00

Je kan ook onze FAQ pagina bekijken

FAQ Picture
Laatste update: 1 april 10:45u

Vragen rondom jouw verblijf en het coronavirus

Vragen rondom jouw verblijf en het coronavirus

Wat is de huidige situatie in de parken in Nederland?

Onze parken in Nederland zijn geopend.

De volgende maatregelen zijn van toepassing in onze Nederlandse parken: 

• Ons subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo is open. 
• Indoor speelwerelden zoals BALUBA en de Action Factory zijn open. 
• Onze restaurants, terrassen en bars zijn open.
• Faciliteiten zoals bowling, kinderboerderij, Kids Klub en Game Town zijn open. 
• Entertainment is beschikbaar.
• De winkels in de Market Dome zijn open, inclusief alle non-food winkels en de supermarkten en bakkerij.
• Sportactiviteiten binnen en buiten zijn beschikbaar. 

Kijk voor de beschikbaarheid en actuele openingstijden op de Center Parcs App. 

Wat is de huidige situatie in de parken in België?

Onze parken in België zijn geopend. 

De volgende maatregelen zijn van toepassing in onze Belgische parken:
• Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo is open. 
• De indoor speelwerelden zoals BALUBA, de Action Factory, Kids World en Discovery Bay zijn open.
• Gametown, bowling en de kinderboerderij zijn open.
• Activiteiten zijn toegestaan.
• Onze horecafaciliteiten zijn open zonder beperkingen van de openingstijden en het aantal personen per tafel. 
• De winkels en supermarkt zijn open. 
• Controleer de Center Parcs-App voor de meest up-to-date informatie met betrekking tot ons productaanbod, of via onze website



Wat is de huidige situatie in de parken in Duitsland?

Onze parken in Duitsland zijn geopend.

Sinds 3 maart zijn er geen deelstaten/regio's meer aangewezen als hoog-risicogebied.

  • Gasten moeten t/m 2 april in alle Duitse parken alleen nog maar een 3G-bewijs (volledig gevaccineerd, hersteld of getest) tonen.
  • Vanaf 3 april is in alle Duitse deelstaten de nieuwe Coronabeschermingsverordening van kracht, waarmee de meeste beschermingsmaatregelen komen te vervallen. Dit betekent concreet: 

- Geen 3G-bewijs bij aankomst op de parken en voor het gebruik van alle binnen- en buitenfaciliteiten. 

- Geen mondkapjesplicht (maar we raden onze gasten wel aan een mondkapje te dragen in de binnenruimtes)

Gratis antigeen-sneltesten blijven als volgt aangeboden worden: 

Wat is de huidige situatie in de parken in Frankrijk?

Onze parken in Frankrijk zijn geopend:

• Sinds 14 maart vragen wij onze gasten niet langer om een vaccinatiepas of gezondheidspas te tonen. 
• Het dragen van een mondkapje is niet meer verplicht in alle overdekte ruimtes. 
• Al onze activiteiten, restaurants en faciliteiten, inclusief de Aqua Mundo, zijn toegankelijk zonder beperking van het aantal personen.
• Onze afhaalservice en bezorgservice blijven ook beschikbaar. 

Ik heb een boeking gemaakt met een ActiviteitenCadeau, kan ik deze gebruiken?

Ja, jouw ActiviteitenCadeau is geldig. Je kunt deze gebruiken voor de activiteiten die op dat moment beschikbaar zijn op het park waar je een verblijf hebt geboekt. Bij aankomst in het park ontvang je een overzicht van mogelijke activiteiten.

Wat is het beleid voor gasten die een verblijf hebben geboekt in een land waar ze geadviseerd worden niet naartoe te reizen?

Elk land heeft zijn eigen regels en reisadviezen. We vragen gasten om het bezoek zelf goed te plannen, gebaseerd op de beschikbare informatie van lokale overheden. Controleer deze informatie regelmatig.

Al deze informatie is te vinden op de websites van de overheid:
• Nederland
• Belgie
• Duitsland
• Frankrijk


Als jouw boeking dankzij de wet- en regelgeving van de lokale overheid niet mogelijk is, zal Center Parcs via SMS en/of e-mail contact opnemen met je en je omboeken naar een andere datum/park/land. 

Info omtrent corona en het gebruik van de Aqua Mundo

Welke faciliteiten, activiteiten en live-entertainment zijn beschikbaar op de parken?

De situatie verschilt per land en per park. Bekijk hier de actuele informatie met betrekking tot het productaanbod per park. In onderstaande vragen gaan we tevens wat dieper er op in. Als je al een verblijf hebt gepland, kijk dan in de Center Parcs-App voor een uitgebreid en actueel aanbod van faciliteiten en activiteiten.

We verzoeken je bovendien de veiligheidsregels nauwkeurig op te volgen.

Wat zijn de voorwaarden van de recreatie-voucher?

Als de nieuwe boeking goedkoper is, blijft de resterende waarde op de recreatie-voucher staan (een jaar geldig vanaf de aankomstdatum van jouw oorspronkelijke boeking). Je kan het resterende bedrag gebruiken voor een nieuwe boeking door contact op te nemen met het customer contact center of door een tweede verblijf via onze website te boeken.

Je kunt de recreatie-voucher ook gebruiken in jouw Mijn Center Parcs-account om het bedrag van jouw verblijf te voldoen en activiteiten en services bij te boeken. Heb je al een deel van de recreatie-voucher gebruikt om je verblijf via de website te betalen dan is het helaas niet mogelijk om het resterende deel in jouw Mijn Center Parcs-account te gebruiken.

Het is niet mogelijk om de voucher in het park te gebruiken om voor activiteiten en services te betalen.

Circa 2 weken voor het verlopen van jouw recreatie-voucher ontvang je een email van ons.

De voorwaarden van de recreatie-voucher kun je hier vinden. 

Is de Aqua Mundo geopend?

Nederland: De Aqua Mundo's in onze Nederlandse parken zijn weer open, inclusief alle recreatieve elementen (zoals de glijbanen, wildwaterbaan en themabaden).

België:
De Aqua Mundo's in België zijn open, inclusief alle recreatieve elementen. 

Frankrijk: Alle Aqua Mundo's zijn open. 
De volgende beperkingen zijn van toepassing:
  - In al onze Franse parken is het niet nodig om tijdslots te reserveren. 
  - Sinds 14 maart vragen wij onze gasten niet langer om een vaccinatiepas of gezondheidspas te tonen. 
  - Gasten dienen de afstandsregels te respecteren en de gemarkeerde route naar en in de Aqua Mundo te volgen. 
  - De wildwaterbaan is open. Om de veiligheidsmaatregelen te respecteren, zal er een toegangscontrole zijn.
  - Het peuterbad is open.
  - Douches zijn open en kleedkamers zijn beperkt. Gasten moeten hun bezoek aan de Aqua Mundo in hun cottage voorbereiden: handen wassen, toilet gebruiken, douchen en zwemkleding aantrekken in de cottage voordat je naar de Aqua Mundo gaat.

Duitsland:  Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo is geopend en er is geen Covid bewijs meer nodig sinds 3 april. In alle parken is reserveren niet nodig.  

Voor alle info omtrent het gebruik van de Aqua Mundo's in onze parken (afwijkend per land), kun je terecht in het tweede onderwerp in de FAQ: Veiligheidsmaatregelen in de Aqua Mundo. 

Is Center Parcs geopend voor dagrecreatie?

De toegang tot onze parken en/of bepaalde faciliteiten voor daggasten verschilt per land/park. Voor de meest actuele situatie verwijzen we je graag naar: https://www.dagjecenterparcs.nl/NL

Wat is het beleid voor gasten die een verblijf hebben geboekt en van plan zijn met meer dan één huishouden per cottage te komen?

Wat betreft het reisgezelschap en het ontvangen van bezoekers tijdens jouw verblijf dien je je te houden aan de richtlijnen van het land waar je heen gaat. We vragen gasten om het bezoek zelf goed te plannen, gebaseerd op de beschikbare informatie van lokale overheden. Al deze informatie is te vinden op de websites van de lokale overheden.

Parkmedewerkers kunnen instructies geven die je dient te volgen voor jouw en andermans veiligheid. Als jouw reisgezelschap niet aan de richtlijnen voldoet, neem dan gerust contact op met ons Customer Contact Center om te kijken of we de boeking kunnen wijzigen (bijv. extra cottage). 

Mogen vrienden en familie op bezoek komen op het park?

In Nederland is het toegestaan om vrienden en familie te ontvangen. 

In België is het toegestaan om vrienden en familie te ontvangen. 

Ik heb een arrangement (bijv. catering) geboekt dat niet beschikbaar is op het park. Wat is jullie beleid?

Momenteel niet van toepassing aangezien het catering-en vrijetijdsaanbod in alle landen beschikbaar is. 

Zijn de restaurants open?

In Nederland: Onze restaurants, terrassen en bars zijn open. Daarnaast kun je nog steeds gebruik maken van Take-away, Retail bezorgdiensten en de supermarkt. 

In België:
  Restaurants, buffetten en terrassen zijn open zonder beperkingen van de openingstijden en het aantal personen per tafel. 

In Frankrijk zijn onze restaurants weer open. Sinds 14 maart is het niet meer nodig om een Covid-vaccinatie of -gezondheidspas te laten zien.

In Duitsland zijn onze restaurants weer open. Onze afhaalservice is ook nog steeds mogelijk, zodat je samen met je familie van lekker eten en drinken kan genieten in de cottage. 

 

Hoe kan ik een tafel reserveren?

Meer informatie over restaurants, beschikbaarheid en openingstijden vind je in de Center Parcs-App of in Mijn Center Parcs. In de meeste Franse parken is het verplicht een tafel te reserveren via de app of Mijn Center Parcs. In de Duitse parken wordt bij aankomst een speciaal telefoonnummer meegegeven voor het reserveren van een tafel.

Is de Spa geopend?

Nederland:
Alle sauna-en wellnessfaciliteiten zijn open. 

België:
Alle spa en wellness faciliteiten blijven geopend.

In Frankrijk zijn alle Spa faciliteiten open.

Duitsland: 
Alle Spa faciliteiten zijn open en er is geen Covid-bewijs nodig.

Alle veiligheidsmaatregelen die wij nemen staan op onze website. Bezoek onze website voor de meest accurate informatie met betrekking tot onze veiligheidsmaatregelen. 

Hoe worden de kinderactiviteiten georganiseerd? Komt er een beperking op het aantal deelnemers?

• We volgen de richtlijnen van de overheden in elk land. Vanwege veiligheidsbeperkingen en hygiënemaatregelen kunnen sommige activiteiten niet plaatsvinden. Andere activiteiten zullen met beperkingen worden uitgevoerd om de veiligheid en gezondheid van onze medewerkers en gasten te garanderen.
• Het meest actuele activiteitenprogramma is te vinden in de Center Parcs-App of in Mijn Center Parcs.

Hoe garandeert Center Parcs de veiligheid van gasten en medewerkers?

Om de veiligheid van onze medewerkers en gasten te waarborgen, passen wij ons product voortdurend aan op de overheidsrichtlijnen in elk land. Elk land heeft zijn eigen richtlijnen en reisadviezen. Deze informatie is beschikbaar via de websites van de lokale overheden (zie vraag 2).

We doen er alles aan om de veiligheid van onze gasten en medewerkers te bewaken. Zo vragen we onze medewerkers en gasten om bijvoorbeeld regelmatig hun handen te wassen gedurende 20 seconden, te hoesten / niezen in de elleboog, papieren zakdoekjes te gebruiken, 1,5 meter afstand te respecteren en geen handen te schudden.

Er is voldoende ruimte op de parken om afstand te behouden. Al onze gasten en medewerkers worden gevraagd om deel te nemen aan de regels en richtlijnen die zijn opgesteld om een veilige omgeving te waarborgen. Lees meer over onze veiligheidsmaatregelen op onze website.

Waar vind ik alle informatie over de veiligheidsmaatregelen die Center Parcs toepast?

We volgen altijd de wet en regelgeving van de lokale overheden. Al deze informatie is te vinden op de websites van de lokale overheden. Naast alle verplichte veiligheidsmaatregelen neemt Center Parcs ook andere maatregelen om de veiligheid van onze gasten en medewerkers te waarborgen. Alle veiligheidsmaatregelen kun je hier raadplegen.

Nederland:

• Klik hier voor meer informatie over de veiligheidsmaatregelen in Nederland. 

België:

• Klik hier voor meer informatie over de veiligheidsmaatregelen in België. 


Frankrijk:
• Klik hier voor meer informatie over de veiligheidsmaatregelen in Frankrijk. 


Duitsland:

• Klik hier voor meer informatie over de veiligheidsmaatregelen in Duitsland. 

Wat is het beleid van Center als één van de boeking deelnemers zich ziek voelt / koorts heeft?

We vragen je jouw verbijf uit te stellen, indien jij of iemand van jouw boeking deelnemers ziek is. De voorwaarden zijn afhankelijk van de boekingsdatum, bekijk daarvoor bovenstaande vragen. Je kunt hiervoor contact opnemen met het Customer Contact Center.

Is er een aangepaste aankomstprocedure?

• Alleen voor Frankrijk
• Het dragen van een mondkapje is niet meer verplicht in alle overdekte ruimtes. 
• Wij vragen al onze gasten (vanaf 16 jaar) om bij aankomst bij de ingang van de parken een Covid-vaccinatiepas te tonen. Dit geldt t/m 13 maart. Vanaf 14 maart vragen wij onze gasten niet langer om een vaccinatiepas of gezondheidspas te tonen. 
• Kinderen van 12 tot en met 15 jaar hebben een Covid-gezondheidspas nodig. Kinderen jonger dan 12 jaar wordt niet gevraagd een Covid-gezondheidspas te tonen. Dit geldt t/m 13 maart. Vanaf 14 maart vragen wij onze gasten niet langer om een vaccinatiepas of gezondheidspas te tonen. 
• Eenmaal op het park, hebben de gasten vrije toegang tot alle restaurants, winkels, Aqua Mundo en activiteiten. Er wordt niet meer gevraagd naar een Covid-vaccinatiepas of gezondheidspas.
• Als een gast het park verlaat voor en dag, zal er bij terugkomst opnieuw gevraagd worden om de Covid-vaccinatiepas of Covid-gezondheidspas te laten zien bij de ingang van het park. Dit geldt t/m 13 maart. Vanaf 14 maart vragen wij onze gasten niet langer om een vaccinatiepas of gezondheidspas te tonen. 
• Bekijk de volgende website voor meer informatie over een vaccinatiepas: https://www.gouvernement.fr/le-pass-vaccinal-mode-d-emploi.

Ik ben een Center Parcs Friend. Kan ik eerder inchecken op het park?

Op onze Nederlandse en Belgische parken (m.u.v. Terhills Resort) is de early check-in* aankomsttijd van 13:00 voor Friends beschikbaar.

* Wil jij gebruikmaken van deze extra service dan dien je dit bij je boeking, via MyCP of tijdens de boeking, minimaal 1 week van tevoren aan te geven. Dit betekent ook dat deze service niet geldig is voor een boeking met een aankomst binnen een week. De Early Check-in is niet mogelijk voor Boomhuizen, thema-cottages, Wellness cottage (De Eemhof, De Kempervennen) en cottages voor 10 personen of meer.

Waar kan ik meer informatie krijgen over mijn vragen over het Coronavirus met betrekking tot Center Parcs?

Voor vragen over een omboeking kun je ons bereiken op 010 798 0980.

Voor alle andere Corona-gerelateerde vragen zijn speciale informatienummers gecreëerd voor alle Corona-virusvragen met betrekking tot Center Parcs per land van herkomst. Voor Nederlanders is het crisisnummer: +31107980988.

Is er een maximaal aantal gasten toegestaan op de parken?

Center Parcs volgt de richtlijnen van de overheden in elk land. Er is geen maximum aantal gasten vastgesteld voor de Nederlandse parken. Het is mogelijk dat in bepaalde faciliteiten een maximum aantal gasten geldt. Bekijk hier de meest accurate informatie.

Is er toezicht op de parken?

Onze medewerkers worden opgeleid en geïnformeerd over de regels en voorschriften. Indien nodig zullen onze medewerkers onze gasten benaderen om ervoor te zorgen dat de lokale richtlijnen voor het park worden opgevolgd.

In onze parken wordt dag en nacht toezicht gehouden door ons beveiligingspersoneel, om een veilige omgeving te garanderen voor zowel onze gasten als medewerkers.

Hoe garandeert Center Parcs een hygiënische cottage?

Er wordt extra tijd berekend om elke cottage schoon te maken voor de aankomst van nieuwe gasten.

Handgel, desinfectiematerialen (maskers afhankelijk van land) zijn te koop bij onze receptie en Foodstore. In onze faciliteiten kun je ook jouw handen desinfecteren.

Is er voldoende ruimte op de parken om een afstand van 1,5 meter te garanderen?

Onze parken bestaan voor meer dan 90% uit natuur en water. Hierdoor is er voldoende ruimte om in en rond het park te bewegen zonder andere gasten tegen te komen. Onze accommodaties zijn gelegen met voldoende ruimte tussendoor. De weinige accommodaties die geen 1,5 meter kunnen garanderen, zullen niet beschikbaar zijn.
Veiligheidsmaatregelen Aqua MundoMijn verblijf voorbereidenMijn verblijfBeheer mijn boekingReserveren en betalenVragen omtrent Terhills ResortVerzekering
Terug

Zoek

Geen resultaten gevonden

Terug